Ajankohtaispäivä: romanit seurakunnassa

Kohtaatko työssäsi romaneja? Jos et, olisiko aika etsiä yhteyksiä maassamme jo vuosisatoja olleeseen kulttuuriseen vähemmistöön. Jos kohtaat, ihmetteletkö joitain heidän tapojaan ja mietit, miten yhteyttä kannattaisi heihin rakentaa. Huomasithan, että STM:n ja THL:n laatimassa Romanipoliittisessa ohjelmassa on toimenpiteitä myös seurakunnille? Tule kuulemaan asiantuntijoiden näkemyksiä ja pohtimaan, miten seurakuntasi voisi kohdata romaniväestöä.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus, Verkkototeutus
Tehtäväalue: Diakonia ja yhteiskunta, Elämänvaiheet ja hyvinvointi, Lähetys, uskontodialogi sekä kulttuurien ja uskontojen moninaisuus
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Hautaustoimen- ja puutarhatyöntekijät, Keittiötoimen työntekijät, Kiinteistötoimen työntekijät, Kirkkoherranviraston työntekijät, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit), Nuorisotyönohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Aika ja paikka: 7.10.2025, Eteläranta 8, Helsinki ja Teams