Arkiretriittikoulutus

​Arkiretriittikoulutuksessa tutustut arkiretriitin periaatteisiin ja traditioon, koet arkiretriitin osallistujan näkökulmasta sekä perehdyt ryhmän ohjaamiseen. Koulutuksen jälkeen osaat toimia arkiretriitin ohjaajana.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Verkkototeutus
Tehtäväalue: Jumalanpalveluselämä ja julistus, Spiritualiteetti
Kohderyhmä: Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Perheneuvojat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Muut, Diakonit ja diakonissat
Aika ja paikka: Verkkototeutus: Aloitus maanantaina 29.1.2024 klo 17-20. Lopetus maanantaina 15.4.2024 klo 17-20.
Ilmoittautuminen viimeistään: 29.12.2023
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• tuntee arkiretriitin periaatteet ja toteuttamismuodot
  • osaa soveltaa niitä työhönsä
  • osaa suunnitella ja toteuttaa arkiretriitin
  • osaa tutkia omaa hengellisyyttään arkiretriitin osallistujana ja ryhmänohjaajana​.

Lisätietoja: ​Koulutuksessa opiskelija osallistuu ryhmän yhteiseen arkiretriittiin, hankkii osaamista ohjaamisen käytänteisiin sekä toteuttaa ohjausta omassa kontekstissaan. Koulutus koostuu osallistumisesta arkiretriittiin ja sen reflektoinnista osallistujan näkökulmasta, perehtymisestä arkiretriitin periaatteisiin ja traditioon sekä ryhmän ohjaamista tukevasta koulutuksesta. Koulutus toteutetaan verkossa 4–5 verkkotapaamisena ja on tarkoitettu sekä kirkon työntekijöille että vapaaehtoisille.

Opiskelija perehtyy osana omaa arkiretriittiään ja ohjaajaharjoitteluaan e-kirjoihin Jeesuksen kanssa yhtä matkaa – Paastonajan arkiretriitti (ks. linkki materiaaliin), sekä Matka vapauteen – paastonajan arkiretriitti 2020 (ks. linkki materiaaliin).

Osallistumismaksu: 240 €, jäsenhinta -10% (216 € Hiljaisuuden Ystävien ja Tuomasyhteisön jäsenille).
Täysihoito: Verkkokoulutus
Tiedustelut kustannuksista: toimisto@hiljaisuudenystavat.fi tai Susanna Erätuli 0500 500 520
Tiedustelut sisältö: Kati Pirttimaa, kati.pirttimaa@tuomasmessu.fi, 0444910339 & toimisto@hiljaisuudenystavat.fi, +358 50 050 0520
Linkki kotisivulle: https://www.hiljaisuudenystavat.fi