Godfulness

Godfulness sisältää monipuolisen valikoiman hengellisiä harjoituksia, joiden perustana on Raamattuun pohjautuva kristillinen jumala- ja ihmiskäsitys. Luomakunnasta tematiikkansa ammentavat harjoitukset sisältävät muun muassa erilaisia kehollisia harjoituksia, mielenhuoltohetkiä, mielikuvaharjoituksia sekä raamattuhiljentymisen menetelmiä, jotka tukevat kokonaisvaltaista rauhoittumista Jumalan läsnäolossa.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus
Tehtäväalue: Usko ja spiritualiteetti
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Kanttorit, Lastenohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Perheneuvojat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Aika ja paikka: 14.1.2025 Linnasmäen opisto
Ilmoittautuminen viimeistään: 20.12.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja osaa ohjata Godfulness-harjoituksia Godfulnessin arvojen mukaisesti.Osallistuja ymmärtää harjoitusten monipuoliset soveltamismahdollisuudet eri-ikäisten kanssa seurakunnan eri työaloilla.Osallistuja osaa suunnitella ja toteuttaa eri kohderyhmien tarpeet huomioivan Godfulness-päiväretriitin, Godfulness-hartauden sekä Godfulness-lepohetken.

Lisätietoja: Godfulness© on Raision seurakunnan rekisteröimä tavaramerkki. Godfulnessin arvoja ovat henkinen, hengellinen ja fyysinen turvallisuus ja sitoutuminen kristilliseen hengellisyyteen sekä harjoitusten laadukkaaseen toteuttamiseen ja saavutettavuuteen.Godfulnessin on kehittänyt ympäristöasiantuntija Hannele Siltala yhdessä moniammatillisen tiimin kanssa. Koulutuksen käytyään jokainen osallistuja saa vuoden ajaksi käyttöoikeuden osaan Godfulness-käsikirjoituksista sekä myös kolmeen erilaiseen Godfulness-taustamusiikkiin, joita voi käyttää Godfulness-tilaisuuksien yhteydessä.​Godfulness-harjoitukset löytyvät Godfulnessin verkkosivulta ja sosiaalisen median tileiltä video- ja äänitiedostoina. Godfulness-käsikirjoitukset laajentavat harjoitusten käyttömahdollisuuksia, sillä niiden avulla seurakunnan työntekijä tai vapaaehtoinen voi ohjata harjoitukset omalla äänellään tilanteessa kuin tilanteessa, kuten vaikka rippileirin metsäalttarilla tai hoivakodin hartaushetkessä.
Viimeisen kahden vuoden aikana Raision seurakunta on kouluttanut omien työntekijöidensä lisäksi jo yli 30 lisenssiin kuuluvaa työntekijää ja vapaaehtoista eri puolilta Suomea. Palaute lisenssin hankkineilta on ollut erittäin myönteistä. Koulutuksen ja materiaalikokonaisuuden on koettu antavan käyttäjille valmiin ja toimivan työvälineen eri työaloille. Linnasmäen opistolla järjestettävä koulutus on kolmas lisenssikoulutus ja se tarjoaa mahdollisuuden päästä mukaan Godfulnessia seurakuntatyössä monipuolisesti hyödyntävään moniammatilliseen ja innostuneeseen Godfulness-verkostoon. Koulutuksen käyneille järjestetään syksyllä mahdollisuus osallistua Teamsissa vertaisjakamisen hengessä maksuttomaan ideapajaan, jossa voi kertoa omia käyttäjäkokemuksia sekä kuulla muiden ideoita siitä, miten käsikirjoituksia ja harjoituksia voi hyödyntää luovasti ja monipuolisesti omassa työssään. Kouluttajina toimivat Godfulnessin kehittäjä, ympäristöasiantuntija, työnohjaaja Hannele Siltala sekä Godfulness-tiimin audiovisuaalisesta tuotannosta vastaava muusikko-käsikirjoittaja Jenni Kankaro sekä psykologi, teologian maisteriopiskelija Titta Hassila.

Osallistumismaksu: 315
Täysihoito: Yöpyminen 42€/2hh/yö/hlö tai 56€/1hh/yö/hlö
Tiedustelut kustannuksista: kurssipalvelut@linnas.fi, Helen Stenman 040 0597 787, Anna Kaisa SIltanen 040 6240 814
Tiedustelut sisältö: Hannele Siltala, hannele.siltala@evl.fi