Ilmiöpedagogiikkaa rippikouluun

Takaisin

​​Tule ottamaan selvää, miten voit vahvistaa rippikoululaisten osallisuutta ja merkityksellistä oppimista! Koulutuksessa opit ohjaamaan ilmiötyöskentelyjä, hahmotat työskentelytavan pedagogista taustaa ja saat vinkkejä työskentelyyn nuorten kanssa.

Aihe Sisältö
Tehtäväalue: Kasvatus
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Kanttorit, Nuorisotyönohjaajat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Lisätietoja: ​​Suuri ihme -rippikoulusuunnitelmassa painotetaan nuorilähtöisyyttä, osallisuutta, iloa sekä merkitysten rakentumista kristinuskon ydinkohtien ja nuoren arjen välillä. Ilmiötyöskentelyissä nuoret tulevat kuulluiksi ja saavat vaikuttaa oppimiseen rippikoulussa sekä näkökulmien että työskentelytapojen osalta. Nuorilähtöinen tapa lähestyä rippikoulun teemoja auttaa nuoria löytämään merkityksiä kristinuskon keskeisten sisältöjen ja oman elämän välillä. Ilmiötyöskentely rakentaa rippikouluun yhteisen tekemisen tuntua ja iloa yhdessä tekemisestä ja oppimisesta. Se tekee tilaa myös nuorten erilaisuudelle.

Osallistujilla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta tai tietoa ilmiölähtöisestä tai -pohjaisesta pedagogiikasta.

Koulutuksen laajuus ja sisällöt räätälöidään tilaajan toiveiden mukaisesti.

Tiedustelut kustannuksista: Jaakko Niiles, jaakko.niiles@step.fi, 0400 105072
Tiedustelut sisältö: Jaakko Niiles, jaakko.niiles@step.fi, 0400 105072
Linkki kotisivulle: https://seurakunnille.step.fi/
Toteuttaja: STEP-koulutus