Kristittynä henkisyyden ajassa

(1,50 op)

​Uushenkisyys on yhä enemmän osa toimintaympäristöämme. Mistä ilmiössä on kyse? Miten opimme ymmärtämään uushenkisiä ihmisä? Millainen on kristillinen spiritualiteetti, joka puhuttelee aikamme henkisiä etsijöitä ja miten kommunikoimme siitä? Etsimme yhdessä uudenlaista tapaa elää, uskoa ja todistaa Kristuksesta näkökulmina karismaattisuus, hiljaisuuden spiritualiteetti sekä henkivaltojen todellisuus.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus
Tehtäväalue: Jumalanpalveluselämä ja julistus, Kansainvälisyys, monikulttuurisuus ja lähetys, Spiritualiteetti
Kohderyhmä: Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Papit, Opiskelijat, Nuorisotyönohjaajat, Diakonit ja diakonissat
Aika ja paikka: Etäjakso 26.1.2024 klo 9-14 ja lähijakso Tampereella 22.-23.3.2024
Ilmoittautuminen viimeistään: 3.11.2023
Osaamistavoitteet: ​​Osallistuja ymmärtää uushenkisyyttä ilmiönä ja uushenkisen ihmisen ajatusmaailmaa sekä tuntee kristillisen uskon sisältöjä, uskonharjoitusta ja elämää, jotka voisivat puhutella henkisiä etsijöitä. Osallistuja osaa kohdata uushenkisiä ihmisiä avoimesti ja kunnioittaen kristillisestä identiteetistä tinkimättä.
Lisätietoja: ​​​Koulutus muodostuu etäpäivästä ja vuorokauden mittaisesta lähijaksosta. Kohtaamisten välissä luetaan itse valittua kirjallisuutta aihepiiristä sekä tehdään käytännön harjoitus uushenkiseen maailmaan tutustuen.

Kouluttajina toimivat toiminnanjohtaja Timo Pöyhönen, liiketerapeutti Asta Lehtimäki sekä uushenkisestä taustasta kristityiksi kääntyneet diakoni Marion Routti ja Kipa Mikkola.

Osallistumismaksu: Kurssimaksu 100€
Täysihoito: Lähijakson kulut noin 125€. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Tiedustelut kustannuksista: Timo Pöyhönen: timo@hengenuudistus.fi, p. 046 9217595
Tiedustelut sisältö: timo@hengenuudistus.fi
Linkki kotisivulle: https://www.hengenuudistus.fi/henkisyys