Kurkistuksia erityismusiikkikasvatukseen

Miten luoda toimintaympäristö, jossa jokainen voi iloita ja innostua musiikista? Millaisista erityismusiikkikasvatuksen käytännöistä hyötyvät kaikki lapset?

Koulutuksessa tutustutaan mm. kuvatukikorttien, kuvionuottien ja tukiviittomien käyttöön mm. Kirkkomuskarin ja Lasten virren lauluissa.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Kasvatus, Musiikki
Kohderyhmä: Lastenohjaajat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Kanttorit
Aika ja paikka: 28.-29.4.2025 STEP-koulutus, Järvenpää
Ilmoittautuminen viimeistään: 26.3.2025
Osaamistavoitteet: Osallistuja osaa

• tunnistaa erityismusiikkikasvatuksen käytäntöjä.
  • hyödyntää oppimista tukevia menetelmiä ja materiaaleja varhaisiän musiikkitoiminnassa.
Lisätietoja: Käytännönläheinen koulutus on vuorovaikutusta, laulua, soittoa, liikettä ja leikkiä. Koulutuksessa opitaan moninaisuuden positiivista huomioimista ja osallisuuden esteiden poistamista varhaisiän musiikkitoiminnassa. Kaksi lähiopiskelupäivää ja orientoiva tehtävä.
Täysihoito: 130 €/1hh tai 110 €/2hh. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Kustannusten lisätiedot: Hinnat eriteltynä: ohjelman sisältämät ateriat 43 €, majoitus (sis. aamu. ja iltapalan) 87 €/1hh tai 66 €/2hh.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Riikka Jäntti, riikka.jantti@step.fi, 044 513 3232 Päivi Aumala, paivi.aumala@step.fi, 040 1581345
Linkki kotisivulle: https://seurakunnille.step.fi/
Toteuttaja: STEP-koulutus