Mitä vielä? – eläköityneiden vertaisryhmän ohjaajan opas webinaari

Oletko kiinnostunut ohjaamaan Mitä vielä? -vertaisryhmää omassa seurakunnassasi?
Eläkkeelle jääminen on merkittävä elämän taitekohta, jonka työstämisen tueksi ei yhteiskunnassa kuitenkaan ole rakenteita. Sinä voit auttaa järjestämällä Mitä vielä? -valmennuksen. Webinaarissa esitellään Mitä vielä? -valmennuksen tausta, periaatteet ja rakenne. Sen jälkeen paneudutaan valmennusryhmän järjestämisen ja ohjaamisen kannalta keskeisiin asioihin.

Koulutustyyppi: Verkkototeutus, Kirkon ajankohtaiskoulutus
Tehtäväalue: Elämänvaiheet ja hyvinvointi, Työnohjaus, konsultointi, ohjaus, Vapaaehtoistoiminta, Sielunhoito, Usko ja spiritualiteetti
Kohderyhmä: Papit, Nuorisotyönohjaajat, Diakonit ja diakonissat
Aika ja paikka: 17.9. 2024 klo 14.15 – 16.00
Ilmoittautuminen viimeistään: 10.9.2024
Ilmoittautumisen lisätiedot: Ilmoittautuneille lähetetään erillinen osallistumislinkki
Osaamistavoitteet: Webinaariin osallistunut tuntee Mitä vielä? – vertaisryhmän ohjaamisen perusperiaatteet ja rohkaistuu perustamaan ryhmän oman seurakuntansa alueella.
Lisätietoja: Mitä vielä? – vertaisryhmän ohjaajille tarkoitettu opas ilmestyi vuoden 2024 alussa. Webinaari perustuu oppaaseen, jonka voit ladata tästä: Kirkon julkaisut (evl.fi)
Sinulla on tilaisuus esittää kysymyksiä sinua kiinnostavista tai mietityttävistä asioista. Webinaaria luotsaavat Tapiolan seurakunnan Mitä vielä? –valmennusryhmien ohjaajat ja oppaan kirjoittajat Mailis Aaltonen ja Tiina Merikanto. Mukana on oppaan toimittaja, asiantuntija Virpi Sipola Kirkkohallituksesta.

Tiedustelut kustannuksista: virpi.sipola@evl.fi
Tiedustelut sisältö: virpi.sipola@evl.fi
Aineistoa: https://julkaisut.evl.fi/catalog/Tutkimukset%20ja%20julkaisut/r/4368/viewmode=previewview
Toteuttaja: Kirkkohallitus – Diakonia ja yhteiskunta