Nepsy-lasten kohtaaminen seurakunnassa

Mitä ovat yleisimmät neuropsykiatriset häiriöt ja miten ne ilmenevät? Miten muokata toimintaympäristöä tukemaan tunteiden säätelyä, viestintää ja toiminnanohjausta? Koulutus vahvistaa taitoja tukea nepsy-lasta ryhmässä.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Kasvatus
Kohderyhmä: Lastenohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Diakonit ja diakonissat
Aika ja paikka: 21.-22.8.2025 STEP-koulutus, Järvenpää
Ilmoittautuminen viimeistään: 13.6.2025
Osaamistavoitteet: Osallistuja

• tuntee neuropsykiatrisia oireita kuten ADHD tai autismikirjon piirteitä.
  • tietää, miten nepsy-oireisten lasten vuorovaikutusta voi tukea ryhmätoiminnassa.
Lisätietoja: Koulutuksen sisältöjä

• tietoa neuropsykiatrisista oireista ja oireyhtymistä
  • nepsy-oireisen lapsen ja hänen perheensä kohtaaminen
  • nepsy-piirteisen lapsen osallisuuden tukeminen varhaiskasvatuksessa ja kouluikäisten toiminnassa
  • käytännön keinoja nepsy-piirteitä omaavien lasten vuorovaikutuksen ja ryhmätoiminnan ohjaamiseen

Koulutus on suunnattu varhaiskasvatus- ja alakouluikäisten lasten kanssa työskenteleville. Kouluttaja Sanna Välitalo on varhaiskasvatuksen opettaja, erityisluokanopettaja, työnohjaaja ja neuropsykiatrinen valmentaja.Koulutus sisältää 2 lähiopiskelupäivää, orientoivan tehtävän ja kirjallisuutta.

Osallistumismaksu: 250 €
Täysihoito: 130 €/1hh tai 110 €/2hh. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Kustannusten lisätiedot: Hinnat eriteltynä: ohjelman sisältämät ateriat 43 €, majoitus (sis. aamu. ja iltapalan) 87 €/1hh tai 66 €/2hh.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Päivi Aumala, paivi.aumala@step.fi, 040 1581 345