Nuoren seurakunnan veisukirja 2025

Tammikuussa 2025 ilmestyvä uusi veisukirja innostaa musisoimaan yhdessä! Rippikoulun ja nuorisotyön rakastetut klassikkoveisut saavat kirjassa rinnalleen uusia tulokkaita.

Koulutuksessa tutustutaan erityisesti uusiin NSV2025:n lauluihin hyödyntäen monipuolisesti musiikkikasvatuksen pedagogisia menetelmiä.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Musiikki, Kasvatus, Jumalanpalveluselämä ja julistus
Kohderyhmä: Kanttorit, Papit, Nuorisotyönohjaajat
Aika ja paikka: 19.-20.11.2025, STEP-koulutus, Lapua
Ilmoittautuminen viimeistään: 10.10.2025
Osaamistavoitteet: Osallistuja

• osaa käyttää uusia ja tuttuja nuorten veisuja monipuolisesti osana työtään.
  • tuntee erilaisia pedagogisia lähestymistapoja nuorten musiikkitoiminnassa erityisesti rippikoulun näkökulmasta.
Lisätietoja: Koulutuksessa käytetään Nuoren seurakunnan veisukirja 2025 -kirjaa ja tutustutaan sitä tukevaan materiaaliin. Osallistuminen ei edellytä aiempaa musiikkiosaamista. Kiinnostus ja erilaisia oppimistapoja rohkeasti kokeileva asenne riittää. Koulutuksessa tutustutaan uusiin lauluihin yhdessä musisoiden ja havainnoidaan erilaisia tapoja ottaa lauluja käyttöön nuorten kanssa laulaen, soittaen, kuunnellen, liikkuen ja hiljentyen. Kaksi lähiopetuspäivää, orientoiva tehtävä.
Täysihoito: 79 €/2hh. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Kustannusten lisätiedot: Hinnat eriteltyinä: ohjelman sisältämät ateriat 46 €, majoitus (sis. aamu- ja iltapalan) 33 €/2hh.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Riikka Jäntti, riikka.jantti@step.fi, 044 513 3232