Pienimmästä Suurimpaan: Raamattu, usko ja minä seurakuntien varhaiskasvatuksen voimavarana

(0,50 osp)

Seurakuntien varhaiskasvatuksessa työskenteleville suunnatussa koulutuksessa sukelletaan oman hengellisen kasvun poluille, kristillisen ihmiskäsityksen ytimeen, sakramenttien salaisuuksiin ja erilaisiin raamattutyöskentelyihin. Päivien jälkeen repussa on ideoita ja ajatuksia käytännön työhön ja aineksia ammatti-identiteetin rakentamiseen.

Koulutustyyppi: Ammatillisten oppilaitosten koulutustarjonta, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Kasvatus, Raamatun tulkinta ja käyttö, Usko ja spiritualiteetti, Teologian tekeminen
Kohderyhmä: Lastenohjaajat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Aika ja paikka: 3.-4.4.2025, Kalajoen Kristillinen Opisto
Ilmoittautuminen viimeistään: 3.3.2025
Sähköposti-ilmoittautuminen: toimisto@kkro.fi
Ilmoittautumisen lisätiedot: Opiston toimisto toimisto@kkro.fi tai puh. 08 4639200
Osaamistavoitteet: Osallistuja tunnistaa oman hengellisen kasvunsa ja kristillisen ihmiskäsityksen merkityksen ammatti-identiteettiinsä.Osallistuja tunnistaa ja hyödyntää erilaisia kristillisen kasvatuksen menetelmiä suhteessa sakramentteihin ja Raamatun kertomuksiin.
Lisätietoja: Koulutus toteutetaan kokonaisuudessaan lähiopetuksena Kalajoen Kristillisellä Opistolla. Koulutus tapahtuu erilaisten työskentelyjen ja luentojen vuorotteluna. Luvassa mm. oman hengellisen lokikirjan työstämistä sekä kristilliseen kasvatukseen liittyvien käytännön ideoiden ja toimintamallien jakamista. Kouluttajana lastenohjaaja, pappi Anna Lahtinen sekä vierailevia luennoitsijoita. Koulutus on osa Kalajoen Kristillisen Opiston paikallista valinnaista tutkinnon osaa: Seurakuntalaisuuteen tukeminen ja monitoiminnallisuus Suomen ev.lut. kirkossa. Mikäli haluat suorittaa kokonaisen tutkinnon osan ole yhteydessä Opiston toimistoon.
Osallistumismaksu: 60 €, oikeus muutoksiin pidätetään.
Täysihoito: 160 €, sisältää kurssimaksun, ruokailupaketin ja majoituksen Opiston liinavaattein kahden hengen huoneessa. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Kustannusten lisätiedot: ruokailupaketti 65 €, majoitus 1hh 55 €, 2hh 35€, oikeus muutoksiin pidätetään.
Tiedustelut kustannuksista: Opiston toimisto, toimisto@kkro.fi, 08 4639200
Tiedustelut sisältö: Anna Lahtinen, anna.lahtinen@kkro.fi, puh. 044 4639208