Piplian globaalikasvatuskoulutus (Iisalmi)

Pipliaseuran uusimmassa globaalikasvatuskoulutuksessa on kärkenä Raamatun merkitys yhteisöjen ja yksilöiden voimaantumisessa Intiassa ja Suomessa. Koulutuksessa saat virikkeitä, joiden avulla voit käsitellä esimerkiksi uskon ja identiteetin rakennusaineita, moninaisuuden merkitystä Raamatun ymmärtämisessä sekä syrjäytettyjen ja vähemmistökansojen asemaa. Oppimaasi voit hyödyntää seurakunnassa esimerkiksi aikuisten piireissä, rippikoulu- ja nuorisotyössä, kirkkokahveilla ja hartauselämässä. Koulutuksessa tutustutaan Piplian globaalikasvatusmateriaaliin tiedon, tarinoiden ja toiminnallisten työskentelyiden välityksellä.

Lisäksi koulutuksessa luodaan katsaus Piplian muuhun ajankohtaiseen nuoriso- ja rippikoulutyöhön sopivaan materiaaliin.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus
Tehtäväalue: Lähetys, uskontodialogi sekä kulttuurien ja uskontojen moninaisuus, Kasvatus, Kestävä kehitys ja ympäristö, Raamatun tulkinta ja käyttö
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Lastenohjaajat
Aika ja paikka: 13.2.2025 klo 10-15, Iisalmi
Ilmoittautuminen viimeistään: 31.1.2025
Osaamistavoitteet: Osallistuja

• osaa soveltaa oppimaansa tietoa Raamatusta, globaalista kirkosta ja globaalikasvatuksesta omassa työssään.
  • osaa suunnitella ja toteuttaa oman alansa tilaisuuksia käyttäen hyödykseen koulutuksesta saamaansa tietoa ja aineistoa
  • osaa arvioida paikallisen ja globaalin kirkon suhteita
Osallistumismaksu: Ei osallistumismaksua
Täysihoito: Ei täysihoitoa