Piplian globaalikasvatuskoulutus (Rovaniemi)

Tule hakemaan työkaluja työhösi!

Piplian globaalikasvatuskoulutuksessa on kärkenä Raamatun merkitys yhteisöjen ja yksilöiden voimaantumisessa Intiassa ja Suomessa.

Koulutuksessa saat virikkeitä, joiden avulla voit käsitellä esimerkiksi uskon ja identiteetin rakennusaineita, moninaisuuden merkitystä Raamatun ymmärtämisessä sekä syrjäytettyjen ja vähemmistökansojen asemaa. Koulutuksen antia voit hyödyntää seurakunnassa esimerkiksi aikuisten piireissä, kirkkokahveilla, hartauselämässä ja rippikoulu- ja nuorisotyössä. Koulutuksessa tutustutaan Piplian globaalikasvatusmateriaaliin tiedon, tarinoiden ja toiminnallisten työskentelyiden välityksellä.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus
Tehtäväalue: Lähetys, uskontodialogi sekä kulttuurien ja uskontojen moninaisuus, Kasvatus, Kestävä kehitys ja ympäristö, Raamatun tulkinta ja käyttö
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Lastenohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Aika ja paikka: 12.2.2025 klo 9.30-15 Rovaniemen seurakuntakeskus (Rauhankatu 70)
Ilmoittautuminen viimeistään: 5.2.2025
Ilmoittautumisen lisätiedot: Osallistujille lähetetään linkki webinaaria edeltävänä päivänä
Osaamistavoitteet: Osallistuja

• osaa soveltaa webinaarissa oppimaansa tietoa Raamatusta, globaalista kirkosta ja globaalikasvatuksesta omassa työssään.
  • osaa suunnitella ja toteuttaa oman alansa tilaisuuksia käyttäen hyödykseen webinaarista saamaansa tietoa ja aineistoa ja
  • osaa arvioida paikallisen ja globaalin kirkon suhteita.

Osallistumismaksu: Ei osallistumismaksua
Täysihoito: Ei täysihoitoa
Tiedustelut kustannuksista: Koulutus on maksuton
Tiedustelut sisältö: Koulutuspäällikkö Helena Kauppila, helena.kauppila@piplia.fi, p. 041 730 5717