Pyhän tilan levossa -ohjaajakoulutus

Pyhän tilan levossa -ohjaajakoulutus tuottaa pätevyyden ohjata Pyhän tilan levossa -ryhmiä ja teemapäiviä. Pyhän tilan levossa perustuu restoratiivisen joogan levollisiin asentoihin, joissa viivytään pitkään. Harjoitus toteutetaan kirkkotilassa ja se liittyy kristilliseen spiritualiteettiin kehollisuuden, syvän levon, hiljaisuuden, raamatuntekstien ja rukousten kautta.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Elämänvaiheet ja hyvinvointi, Lähetys, uskontodialogi sekä kulttuurien ja uskontojen moninaisuus, Usko ja spiritualiteetti
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat
Aika ja paikka: 17.-19.9.2025 ja 19.-21.11.2025, Hamina, Poitsilan kartano (Tikkupolku 1) ja Marian kirkko (Pikkuympyräkatu 34).
Ilmoittautuminen viimeistään: 31.10.2024
Osaamistavoitteet: Osallistuja:

• osaa itsenäisesti ohjata Pyhän tilan levossa -ryhmän kirkkotilassa
  • osaa yhdistää kristillisen spiritualiteetin kehollisuuteen ja lepoon kirkkotilassa
  • osaa ohjata kirkkotilaan soveltuvia restoratiivisien joogan asentoja
  • osaa soveltaa Pyhän tilan levossa -metodia erilaisissa kohtaamisissa ja ryhmätyöskentelyissä, esimerkiksi sielunhoidollinen kohtaaminen ja sururyhmät.
Lisätietoja: Pyhän tilan levossa -metodin ovat kehittäneet papit ja Levon vallankumous® -restoratiivisen joogan ohjaajat Jaana Kivekäs ja Anna Mykrä-Siljander. He toimivat myös tämän Pyhän tilan levossa -ohjaajakoulutuksen kouluttajina. Lähijaksojen välillä käytännön harjoittelua ja kirjallisia tehtäviä. Toisen lähijakson jälkeen on lopputyö. Koulutuksen laajuus 5,5 opintopistettä koostuu seuraavasti:

• Lähijakso 17.-19.9.2025 (3 pv, laajuus 1 op): sis. opetus, harjoittelu, henkilökohtainen ohjaus
    • Etäopiskelujakso: muodostuu käytännön tehtävistä ja kirjallisista tehtävistä (2,5 op)
      • käytännön tehtävät: perehtyminen kirjallisuuteen, kirjoitustehtävät ja ohjausharjoittelu 2 op
      • kirjalliset tehtävät: perehtyminen kirjallisuuteen ja kirjoitustehtävät 0,5 op
      • videon suunnittelu 0,5 op
    • Lähijakso 19.-21.11.2025 (3 pv, 1 op)
    • Lopputyö (0,5 op)

Pyhän tilan levossa -ryhmiin osallistujilta saatua palautetta:

• Lempeä, rauhallinen, turvallinen lepo. Tunsin itseni erityiseksi, kun minut avustettiin hyvään lepoasentoon. Oli ihanaa, kiitos!
  • Mikä ihana rauhan ja armon hetki tämä olikaan. Kiitos!
  • Tämä oli koko aikuisikäni levollisin kokemus. Olin turvassa Jumalan kannateltavana. Tähän olisin halunnut jäädä. Lämmin kiitos!
  • Kiitos ihanasta syvästä levosta! 700-vuotiaiden seinien keskellä on levollista ja rentouttavaa olla kannateltavana.

Osallistumismaksu: 245 € / lähijakso (2 x 245 €). Hiljaisuuden Ystävät ry:n jäsenille ja yhteisöjäsenten työntekijöille -5 % alennus osallistumismaksuista.
Täysihoito: 220 € / lähijakso (2 x 220 €). 1hh, talon liinavaattein.
Muut kustannukset: Kirsi Saivosalmi: Levon vallankumous -kirja. Tilataan etukäteen itsenäisesti ja tutustutaan kirjaan ennen kurssia.
Kustannusten lisätiedot: Osallistumismaksujen ja täysihoidon laskutus kahdessa erässä.
Tiedustelut kustannuksista: toimisto@hiljaisuudenystavat.fi tai Susanna Erätuli 0500 500 520.
Tiedustelut sisältö: jaana.kivekas@evl.fi, anna.mykra-siljander@evl.fi, susanna.eratuli@hiljaisuudenystavat.fi
Linkki kotisivulle: https://www.hiljaisuudenystavat.fi/
Toteuttaja: Hiljaisuuden Ystävät ry