Pyhiinvaelluksen ohjaamisen perusteet

​Pyhiinvaelluksen ohjaamisen perusteet tarjoaa mahdollisuuden opiskella pyhiinvaeltamista kristillisen spiritualiteetin harjoittamisen muotona ja kulttuurisena ilmiönä.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Elämänvaiheet ja hyvinvointi, Usko ja spiritualiteetti
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Lastenohjaajat
Aika ja paikka: Orientaatiopäivä 11.3.2025 klo 17.30-20.30 (etätapaaminen), lähijaksot 25.-27.4.2025 ja 24.-26.10.2025 Linnasmäen opisto, Lustokatu 7, Turku.
Ilmoittautuminen viimeistään: 31.10.2024
Osaamistavoitteet:

​Osallistuja

• ymmärtää pyhiinvaellusta kokonaisvaltaisena ilmiönä
  • osaa tarkastella kristillisen spiritualiteetin yhteyksiä luonto- ja kulttuuriympäristöihin sekä kehollisuuteen ja liikkeellä olemiseen
  • osaa suunnitella ja ohjata pyhiinvaelluksia sekä niihin liittyviä hartauksia ja harjoituksia sekä soveltaa pyhiinvaellusta menetelmänä
Lisätietoja: ​Koulutus tuottaa uudenlaista osaamista muun muassa yhteiskunnallisessa työssä, diakoniassa, sielunhoidossa, jumalanpalveluselämässä, kasvatuksen alalla sekä luovan alan ja hyvinvoinnin parissa. Koulutus tarjoaa mahdollisuuden soveltaa pyhiinvaellusta menetelmänä eri kohderyhmien kanssa tehtävässä työssä. Pyhiinvaellus kytkee yhteen ruumiin ja mielen hyvinvoinnin, kristillisen spiritualiteetin ja ekologisen ajattelun. Koulutus soveltuu monien eri alojen ihmisille.Koulutus koostuu kahdesta lähijaksosta sekä etäkokoontumisista ja oppimistehtävästä.

Osallistumismaksu: 789 € (sisältää kurssimaksun, ruuat ja majoituksen)
Täysihoito: Sisältyy osallistumismaksuun (majoituksen osuus 1hh lähipäivinä yht. 224€)
Tiedustelut kustannuksista: toimisto@hiljaisuudenystavat.fi, 045 343 0200
Tiedustelut sisältö: Annastiina Papinaho, annastiina.papinaho@evl.fi, 040 688 1632