Raamattu, rukous ja spiritualiteetti

KTEL/P Kv. työn erityiskoulutus/ulkomaat, pakollinen moduuli
​Koulutuksen aikana paneudutaan kirkon mission toteuttamiseen Raamatun, rukouksen ja spiritualiteetin näkökulmista. Missio Deistä, raamatunlukemisen suuntauksista ja käytännöistä, rukouselämästä yksin ja yhdessä sekä hengellisen elämän rakennusaineksista hankitaan osaamista sekä omaan elämään että työalueen moniammatillisen kontekstin huomioimiseen. Jakaminen ja yhteys ovat keskeisiä käsitteitä.

Koulutustyyppi: Kirkon erityiskoulutus
Tehtäväalue: Kansainvälisyys, monikulttuurisuus ja lähetys
Kohderyhmä: Muut
Aika ja paikka: 20.3. Teams; 15.-17.4. lähiopetus Kirkon talossa, Eteläranta 8, Helsinki; 16.5.2024 Teams
Ilmoittautuminen viimeistään: 31.1.2024
Osaamistavoitteet: ​​Osallistuja

• tuntee ja ymmärtää Raamatun merkityksen kirkon lähetystehtävän perustana
  • osaa hoitaa uskonelämäänsä Raamattuun, rukoukseen ja kirkon uskoon ja käsikirjoihin tukeutuen
  • osaa asettua ympäristössään avoimeen vuoropuheluun, jossa tulkitsee kristillistä uskoa.

Lisätietoja: ​​Koulutus on tarkoitettu kirkon lähetysjärjestöjen työntekijöille.

Koulutus toteutetaan lähiopetuksena, jota täydentävät Teams-tapaamiset sekä digitaalisella oppimisalustalla palautettavat tehtävät. Opiskelu muodostuu itseopiskelusta, lähi- ja etäopetuksesta sekä kirjallisuudesta ja vierailutehtävästä.

Kouluttajina toimivat Kirkon lähetystyön keskuksen asiantuntijat ja vierailevat luennoitsija. Koulutus on kansainvälisen työn erityiskoulutuksen (KTEL, 35 op) pakollinen moduuli.

Kustannusten lisätiedot: Kukin hoitaa oman majoituksensa. Ruokailut maksetaan Kirkon talon ruokalaan. Kahvit ja välipalat tarjoaa Kirkon lähetystyön keskus.
Tiedustelut kustannuksista: vesa.hakkinen@evl.fi
Tiedustelut sisältö: vesa.hakkinen@evl.fi
Linkki kotisivulle: https://evl.fi/ota-yhteytta/kirkkohallituksen-yhteystiedot/ulkoasiain-osasto/kirkon-lahetystyon-keskus
Toteuttaja: Kirkkohallitus – Kirkon lähetystyön keskus