Tarinoiden maa -ohjaajakoulutus

(1,50 op)

​​Tarinoiden maa on innostava toiminnallinen menetelmä lapsille ja aikuisille. Sen avulla voidaan käsitellä mieltä painavia asioita, tiimien ja työyhteisöjen dynamiikkaa, elävöittää hartauksia ja opetustilanteita tai käyttää sytykkeenä tarinoiden kerronnassa.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Kasvatus, Verkko-osaaminen, vuorovaikutus ja viestintä
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Muut, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Aika ja paikka: 6.2.2024, 12.3.2024, 7.5.2024 klo 9-17, Seurakuntien talo, 2 krs. Näsilinnankatu 26 33210 Tampere
Ilmoittautuminen viimeistään: 31.12.2023
Sähköposti-ilmoittautuminen: dyv.tampere@evl.fi
Ilmoittautumisen lisätiedot: Valtakunnallinen koulutus tuottaa Tarinoiden maa -ohjaajan pätevyyden osallistujille. Opiskelijakiintiö 18 osallistujaa. Tarinoiden maa ja Tarinamatto ovat rekisteröityjä tuotteita ja koulutuksen käytyäsi voit käyttää Tarinoiden maa -ohjaajan nimikettä.
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja osaa soveltaa omassa työssään Tarinoiden maa -menetelmää yksilö- ja ryhmätyöskentelyssä eri ikäisten kanssa. Osallistuja tuntee Tarinoiden maa -menetelmän taustan ja Tarinamaton perusteet.
Lisätietoja: ​Tarinoiden maa -menetelmää voi käyttää myös kouluyhteistyössä, maahanmuuttajatyössä ja vertaistukiryhmissä. Lisäksi menetelmä taipuu monenlaisiin luoviin ratkaisuihin. Ammattilaiset voivat hyödyntää menetelmää myös terapiatyössä. Menetelmän taustalla vaikuttavat kirjallisuus- ja leikkiterapia, vertaistuki, symbolityöskentely ja tulevaisuuden muistelu.
​​Koulutus tuottaa Tarinoiden maa -ohjaajan pätevyyden osallistujille, joilla on jo ennalta kokemusta yksilöiden ja ryhmien ohjaamisesta. Menetelmän perusta ja teoriatausta opitaan toiminnallisten harjoitusten kautta yhdessä reflektoiden. Koulutus edellyttää omaehtoista teoriataustan opiskelua ja menetelmän harjoittelua jaksojen välillä.

• Jokainen opiskelija toteuttaa itsenäisesti 1. jakson jälkeen oppimis- ja kehittämistehtävän omassa toimintaympäristössään (min. 16 h).
  • 1. lähijakso 6.2.2024 klo 9-17 Seurakuntien talo, 2 krs. Näsilinnankatu 26 33201 Tampere: Menetelmään tutustuminen ja taustateoriat. Monimuotoinen Tarinoiden maa -kokeilevia sovelluksia (8 h).
  • 2. lähijakso Tampereella 12.3. 2024 klo 9-17: Tarinoiden maan sovellukset, käytännön harjoittelua ryhmissä (8 h).
  • 3. lähijakso 7.5.2024 Tampereella: Päätösjakso, oppimistehtävän reflektointi (8 h).

Osallistumismaksu: 290 € + Alv
Täysihoito: Ei täysihoitoa eikä majoitusta järjestäjien toimesta.
Muut kustannukset: Tarinoiden maa -opaskirja 20 €. Osallistujilla on mahdollisuus tilata Tarinoiden maa -materiaalipaketti hintaan 370 €.
Tiedustelut kustannuksista: Anne-Mari Mäkiniemi. anne-mari.makiniemi@evl.fi, puhelin 050 68076
Tiedustelut sisältö: anne-mari.makiniemi@evl.fi
Linkki kotisivulle: https://tampereenseurakunnat.fi/sivustot/tarinoiden_maa