Teologiset opintopäivät 2025

Nikean ensimmäisestä ekumeenisesta kirkolliskokouksesta tulee kuluneeksi tänä vuonna 1700 vuotta. Kristilliset kirkot ovat aina kokoontuneet Herransa, Jeesuksen Kristuksen ympärille. Kaikki ovat kutsuttuja kirkkoon, mutta kaikki eivät ole kirkko. Kirkko on ekklesia, erilleen kutsutut. Vuoden 2025 teologisilla opintopäivillä syvennymme ekklesiologiaan. Mikä tekee kirkosta kirkon? Opintopäivien pääluennoitsija on yhdysvaltalainen filosofian professori Phillip Cary, joka on perehtynyt muun muassa Augustinukseen ja Lutheriin. Vuonna 2023 häneltä ilmestyi kirja Nikean uskontunnustuksesta. Pääluennot ja kanavat tarjoavat monipuolisen kattauksen päivien pääteemaan sekä muihin ajankohtaisiin teologisiin teemoihin.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus
Tehtäväalue: Raamatun tulkinta ja käyttö, Usko ja spiritualiteetti
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Nuorisotyönohjaajat, Papit
Aika ja paikka: 2.-4.1.2025 Suomen Raamattuopisto, Kauniainen
Ilmoittautuminen viimeistään: 22.12.2024
Osaamistavoitteet: Osallistuja

• ymmärtää kristillisen kirkon määrittelyyn vaikuttavia raamatullisia ja kirkkohistoriasta nousevia linjoja sekä niiden teologisia perusteita
  • ymmärtää länsimaissa vallitsevien aatevirtausten muodostamat haasteet kirkolle ja sen olemukselle sekä hahmottaa niiden pohjalta tapahtuvia mahdollisia erilaisia kehityssuuntia
  • osaa havainnoida nykyisiä kirkon tulevaisuuteen liittyviä trendejä suomalaisessa kontekstissa ja jäsentää niitä eurooppalaiseen ja globaaliin kontekstiin
Osallistumismaksu: 91,00 €
Täysihoito: Täysihoito majoituksesta riippuen 98,00-184,00 €
Muut kustannukset: Päivien ateriapaketti 48,00 € sisältäen muut ohjelman mukaiset ateriat paitsi ei aamiaisia eikä iltapaloja. Ruokalippuja voi ostaa myös erikseen.
Kustannusten lisätiedot: Ajanmukaiset hintatiedot näet verkkosivuilta.
Tiedustelut kustannuksista: Suomen Raamattuopiston vastaanotto, info@sro.fi, p. 09 512 3910
Tiedustelut sisältö: Veli-Matti Kujala, veli-matti.kujala@sro.fi, p. 09 5123 9119
Linkki kotisivulle: https://raamattuopisto.fi
Aineistoa: https://raamattuopisto.fi/top/