Vastuullisilla valinnoilla kestävää ruokaa

(0,50 op)

​Millä tavoin voit lisätä kasvisruokaa tarjoiluissa ja hyödyntää hävikkiä? Miten voit omassa työssäsi vaikuttaa ympäristökysymyksiin ja edistää kestävää kehitystä käytännön ratkaisuissa? Tule vahvistamaan kestävän kehityksen ratkaisuja työssäsi ja rakentamaan kestävää tulevaisuutta.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Kestävä kehitys ja ympäristö, Kirkonpalvelustyö
Kohderyhmä: Keittiötoimen työntekijät, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit)
Aika ja paikka: 25.-26.3.2025 Original Sokos Hotel Ilves, Hatanpään valtatie 1 33100 Tampere
Ilmoittautuminen viimeistään: 25.2.2025
Osaamistavoitteet: Osallistuja

• osaa hyödyntää kasvis- ja hävikkiruokaa ja tietää hävikkiruoan käyttöön liittyvät luvat ja ohjeistukset.
  • tunnistaa oman työnsä merkityksen osana kestävän tulevaisuuden rakentamista.
Lisätietoja: Koulutuksessa perehdytään siihen, millä keinoin kasvis- ja hävikkiruokaa voidaan hyödyntää seurakunnissa paremmin. Koulutuksessa on kestävän kehityksen asiantuntija-alustuksia, hyödynnetään Kirkon ympäristöohjelmaa ja Hiilineutraali kirkko -asiakirjaa sekä etsitään yhdessä toimintamalleja niiden toteutukseen käytännön työssä. Koulutuksessa käsitellään myös kestävän kehityksen edistämisen vaikutuksia kokemukseen työn merkityksellisyydestä.
Osallistumismaksu: Kirkkopalvelujen jäsenseurakuntien ja -järjestöjen työntekijät 350 €, muut 390 €.
Täysihoito: Osallistumismaksu sisältää ohjelman mukaiset ruokailut. Majoituksesta osallistuja vastaa itse.
Kustannusten lisätiedot: Original Sokos Hotel Ilveksessä on huonekiintiö tunnuksella: STEP032025. Varaukset p. +358 300 870 000, sokos.hotels@sok.fi, www.sokoshotels.fi (varauskoodi: BSTEP032025). Varaukset 18.3.2025 klo 18 mennessä. Kiintiöhuoneita on rajoitettu määrä.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Margit Peltovirta, margit.peltovirta@step.fi p. 0400874514