Vastuunkantajaretriitti 2025

Vastuunkantajaretriitti on joka toinen vuosi – arkkihiippakunnan toimesta – järjestettävä vetäytyminen, missä on mahdollisuus kaikkien seurakunnassa vastuuta kantavien tutustua missionaarisen seurakunnan perustekijöihin, Jumalan kohtaamiseen ja kuuntelemiseen rukouksessa, armolahjojen käyttöön seurakunnan yhteiseksi hyväksi ja yhteisen rukouksen merkitykseen.
Osallistujalla on mahdollisuus tutustua, miten Englannin kirkon New Wine verkoston seurakuntien työ toteutuu, kun sitä johdetaan seurakuntalaisten ja työntekijöiden lahjat huomioiden, omaan kontekstiin sopivasti sekä Jumalan läsnäolosta ja rukouksesta liikkeelle lähtien.Retriitissä ohjaajina toimivat vieras / vieraat Englannin New Wine -liikkeestä, Suomen New Wine -liikkeen toiminnanjohtaja ja Anssi Nurmi arkkihiippakunnan kapitulista. Kaikki puheet käännetään suomeksi.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus
Tehtäväalue: Usko ja spiritualiteetti
Kohderyhmä: Johtajat / lähijohtajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Hallinnon ja talouden työntekijät, Kirkkoherranviraston työntekijät, Lastenohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Perheneuvojat
Aika ja paikka: 15.– 8.9.2025 Lehtoniemen leirikeskus, Rantalantie 274, 23800 LAITILA. Leirikeskus sijaitsee n. 12 km päässä Laitilan keskustasta Särkijärven rannalla Majoittuminen 15.9. klo 10.30 alkaen. Retriitti päättyy 18.9. klo 14.00.
Ilmoittautuminen viimeistään: 25.8.2025
Ilmoittautumisen lisätiedot: Mikäli kaikki osallistujat majoittuvat yhden hengen huoneissa retriittiin mahtuu 15 osallistujaa.
Osaamistavoitteet: Osallistuja tuntee Jeesuksen julistaman Jumalan valtakunnan eli missionaarisen seurakunnan perustekijät, ymmärtää ulospäin suuntautuvan seurakuntatoiminnan merkityksen ja osaa suunnata seurakuntaa yhteisölliseen hengellisyyteen, Jumalan kuuntelemiseen ja kohtaamiseen, armolahjojen käyttöön ja yhteiseen rukoukseen sekä niiden tavoittamiseen, jotka eivät ole seurakunnan jäseniä.
Lisätietoja: Koulutus ei ole hiljaisuuden retriitti. Kouluttajina vieras / vieraita Englannin Anglikaanikirkosta, Jukka Jämsen Suomen New Wine verkostosta ja Anssi Nurmi arkkihiippakunnan tuomiokapitulista.Mikäli seurakunnasta osallistuu muu kuin työsuhteessa toimiva henkilö, hänen on ilmoittautuessa osoitettava, että on retriitissä seurakunnan lähettämänä (esim. työntekijän kanssa keskusteltu ja työntekijän yhteystiedot löytyvät ilmoittautumisesta).

Kieli: Suomi Englanti
Osallistumismaksu: 355 € / 2hh tai yhden hengen huoneessa 395€ Talon liinavaatesetti + 18 €
Täysihoito: Hinta sisältää ohjelman täysihoidon.
Tiedustelut kustannuksista: Anssi Nurmi – 040-1782616
Tiedustelut sisältö: Anssi Nurmi – 040-1782616
Linkki kotisivulle: https://www.arkkihiippakunta.fi/
Aineistoa: https://www.arkkihiippakunta.fi/kalenteri/vastuunkantajaretriitti-2025/#register-form