Ympäristövastaavan ABC

(0,25 op)

Mietityttääkö, mitä kaikkea ympäristövastaavan tehtäviin kuuluu? Mitä pitäisi osata ja tietää, mistä aloittaa ja mistä saat tarvittaessa tukea? Webinaareissa hankit kattavan perustietopaketin, jolla pääset tehtävässäsi alkuun. Tule verkostoitumaan ja kuulemaan hyödyllisiä vinkkejä kokeneilta ympäristövastaavilta.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Kestävä kehitys ja ympäristö
Kohderyhmä: Hautaustoimen- ja puutarhatyöntekijät, Hallinnon ja talouden työntekijät, Keittiötoimen työntekijät, Kiinteistötoimen työntekijät, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit), Papit
Aika ja paikka: Verkko, ti 2.9. ja ti 16.9. klo 13–15.45
Ilmoittautuminen viimeistään: 25.8.2025
Osaamistavoitteet: Osallistuja osaa toimia seurakunnan ympäristövastaavana.
Lisätietoja: Koulutus rakentuu kahdesta informatiivisesta webinaari-iltapäivästä, joiden sisältönä on kattava perustietopaketti ympäristövastaavan tehtävistä. Ympäristövastaavan keskeisin aineisto kestävämmän seurakunnan rakentamisessa on Kirkon ympäristöjärjestelmä eli ympäristödiplomi käsikirjoineen. Tässä koulutuksessa hankit osaamista Kirkon ympäristödiplomin hyödyntämiseen seurakunnan suunnitelmalliseen, tavoitteelliseen ja pitkäjänteiseen ympäristötyöhön. Koulutuksessa tutustut seurakunnan ympäristö- ja kestävyystyön keskeisiin teologisiin lähtökohtiin ja muihin seurakunnan ympäristötyötä ohjaaviin keskeisiin kirkon asiakirjoihin ja materiaaleihin. Koulutuksen suunnittelussa ja toteutuksessa hyödynnetään Kirkkohallituksen, kokeneiden seurakuntien ympäristövastaavien ja yhteiskunnan ympäristöalan asiantuntijoiden osaamista.
Osallistumismaksu: 150 €
Täysihoito: 0 €
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Kestävän kehityksen kouluttaja Jari Visto, Jari.visto@step.fi +358 40 618 4290