Cantor I

Oletko aloittanut kanttorin virkaurasi viime vuosina tai palannut pitkän ajan jälkeen kanttorin työhön? Tervetuloa yhdessä kollegoiden kanssa pohtimaan, kysymään ja syventymään kanttorintyön ydinaiheisiin niin jumalanpalveluselämän ja musiikkikasvatuksen kuin hallinnonkin äärellä.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Jumalanpalveluselämä ja julistus, Musiikki
Kohderyhmä: Kanttorit
Aika ja paikka: 1.2. Teams sekä 8.-11.4.2024, Kirkon koulutuskeskus, Järvenpää
Ilmoittautuminen viimeistään: 15.12.2023
Ilmoittautumisen lisätiedot: Lisäaikaa ilmoittautumiseen.
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• tuntee seurakunnan toiminnan ja talouden suunnittelun periaatteet kanttorin työn näkökulmasta
  • tuntee lainsäädännön ja tekijänoikeuslainsäädännön periaatteet kanttorin työn näkökulmasta
  • osaa hahmottaa seurakunnan musiikkikasvatuksen kokonaisuuden ja merkityksen osana työtään
  • osaa toteuttaa messuja ja kirkollisia toimituksia sisältö-, tilanne- ja yhteisölähtöisesti
  • tunnistaa työssä jaksamisen ja työyhteisön jäsenenä olemisen yleisiä lainalaisuuksia.

Lisätietoja: ​Koulutus muodostuu orientaatiotehtävästä ja siihen kuuluvasta kirjallisuuteen tutustumisesta, yhdestä Teams-koulutuspäivästä sekä neljän lähipäivän jaksosta Kirkon koulutuskeskuksessa. Lähijaksolla työskennellään monimuotoisesti koulutuksen aiheiden parissa. Päiviin kuuluu keskeisesti myös yhteisesti ja luovasti toteutettu jumalanpalveluselämä. Kouluttajana toimii Anna Pulli-Huomo. Lisäksi lähijaksolla vierailee muun muassa MuT Pauliina Valtasaari sekä kouluttaja Riikka Jäntti. Koulutukseen voi osallistua sen sisällöistä kiinnostunut kanttori. Koulutuksen suorittaminen ja todistuksen saaminen edellyttää osallistumista kaikkeen työskentelyyn.
Täysihoito: 380 €
Kustannusten lisätiedot: Pelkkä ateriapaketti 118 €