Hengellistä levollisuutta ja tasapainoa – Kehollisen rukouksen, meditaation ja hiljaisuuden joogan maistiaiset

​Kokonaisvaltainen, avoin hengellisyys on voimavarojen ja oman jaksamisen työväline. Oman kehollisuutensa ja elämäntilanteensa näkeminen Jumalan rakastavassa valossa kutsuu tasapainoon ja yhteyteen.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Spiritualiteetti
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Johtajat / lähijohtajat, Perheneuvojat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Muut
Aika ja paikka: 5.-6.11.2024, Jyväskylän kristillinen opisto
Ilmoittautuminen viimeistään: 30.9.2024
Ilmoittautumisen lisätiedot: Ryhmän maksimikoko on 25 henkilöä.
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja osaa käyttää kehollisuuden ja hiljaisuuden joogan elementtejä työssään ja omassa elämässään. Osallistuja tietää hiljaisuuden joogan perusteita ja harjoituskokonaisuuksia sekä osaa soveltaa kokonaisvaltaisen hengellisyyden rikkautta omassa työssään ja ihmisten kohtaamisissa.
Lisätietoja:

Koulutuksessa osallistuja tutkii elämäänsä ja spiritualiteettiaan hiljaisuuden, kehollisuuden, omakuvansa ja erilaisten hengellisten harjoitteiden (hiljaisuuden jooga, ignatiaanisuus) kautta sekä rohkaistuu käyttämään kehollisia rukousmenetelmiä omassa elämässään ja esim. pienryhmien ohjauksessa.

Erityisesti kokonaisvaltaiseen kokemiseen painottuvassa koulutuksessa liitytään hiljaisuuden tilaan, jossa voi löytää ainutlaatuisen ja yksilöllisen tapansa elää Jumalan luomassa maailmassa – mystiikan teologian ja kristillisen rukoustradition sisällä. Voit ryhmässä opetella olemassaolon kokonaisuutta, niin että kirkon työntekijänä koet olevasi oma itsesi.

Harjoitusten tavoitteena on vahvistaa hyväksyvää asennetta omaan itseen, toisiin ihmisiin ja koko luomakuntaan. Harjoitteet johdattavat Jumalan läsnäolon kokemiseen, Pyhän Hengen lahjojen vastaanottamiseen ja avaraan rukoukseen.

Koulutus painottuu hiljaisuuden joogan® ja ignatiaanisten hengellisten harjoitteiden sisältöön.
Kouluttajana ignatiaanisen retriitin ohjaaja, hengellinen ohjaaja, hiljaisuuden joogaohjaaja, TM, pastori Minna Rantalainen.

Osallistumismaksu: 250 € sisältäen kahvit ja ateriat
Täysihoito: Majoitushinta on 2hh 40€/hlö/yö ja 1hh 60€/hlö/yö. Aamiainen erillishintaan saatavuuden mukaan. Muutosoikeus pidätetään.
Tiedustelut kustannuksista: Katriina Holma, toimisto@jko.fi, 014 334 8000
Tiedustelut sisältö: Tiina Mennala, tiina.mennala@jko.fi, 044 752 2776