Hiljaisuuden joogan® ohjaajan koulutus

​​​Hiljaisuuden ystävien toteuttama ​Hiljaisuuden joogan® ohjaajan koulutus tuottaa pätevyyden ohjata Hiljaisuuden joogan ryhmiä ja teemapäiviä seurakuntatyön yhteydessä. Hiljaisuuden jooga yhdistää kehon, mielen ja hengellisen harjoituksen.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Spiritualiteetti
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Kanttorit, Lastenohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Muut
Aika ja paikka: 4.-5.5.2024, 14.-15.9.2024 ja 16.-17.11.2024. Kulttuurikeskus Sofia, Kallvikinniementie 35, 00980 Helsinki.
Ilmoittautuminen viimeistään: 4.3.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• osaa itsenäisesti ohjata Hiljaisuuden joogan pitkän perusharjoituksen, lyhyitä harjoituksia ja useamman kerran harjoituskonaisuuksia sekä teemapäiviä.
  • on sisäistänyt Hiljaisuuden joogan perusteet ja osaa liittää Hiljaisuuden joogan harjoituksia kirkon spiritualiteetin perinteeseen
  • osaa soveltaa Hiljaisuuden joogaa seurakuntatyön tarpeisiin ryhmien, retriittien ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisen kontekstissa.

Lisätietoja: ​Hiljaisuuden jooga® on sairaalapastori, joogaopettaja Heli Harjunpään kehittämä kristillinen harjoituskokonaisuus, jossa yhdistyvät lempeät kehoa hoitavat liikkeet, hiljentyminen, hengellisyys ja rukous. Koulutukseen tulevilta edellytetään jonkin verran kehollisten harjoitteiden tuntemusta.
Koulutuksen laajuus 10 opintopistettä koostuu seuraavasti:

• opetus, harjoittelu, henkilökohtainen ohjaus, näyttö 2 op
  • ohjausharjoittelu oman ryhmän kanssa 54 tuntia 2 op
  • perehtyminen kirjallisuuteen ja kirjoitustehtävät 2 op
  • videon suunnittelu ja toteutus 2 op
  • lopputyö 2 op

​Opiskelu vaatii sitoutumista omaan työskentelyyn ja harjoitteluun parin kanssa.​

Osallistumismaksu: 245 € / lähijakso (laskutus kolmessa erässä). Hiljaisuuden Ystävät ry:n jäsenille ja yhteisöjäsenten työntekijöille 5 % alennus osallistumismaksuista.
Täysihoito: 205 € / lähijakso.
Muut kustannukset: Hiljaisuuden jooga® Ohjaajan opas -kurssikirja, 30 €.
Tiedustelut kustannuksista: toimisto@hiljaisuudenystavat.fi tai Susanna Erätuli 0500 500 520
Tiedustelut sisältö: heli.harjunpaa@gmail.com, susanna.eratuli@hiljaisuudenystavat.fi
Linkki kotisivulle: https://www.hiljaisuudenystavat.fi
Aineistoa: https://www.hiljaisuudenystavat.fi/mita-on-hiljaisuuden-jooga/