Hiljaisuuden joogan® ohjaajan koulutus

​​Hiljaisuuden ystävien toteuttama ​Hiljaisuuden joogan® ohjaajan koulutus tuottaa pätevyyden ohjata Hiljaisuuden joogan ryhmiä ja teemapäiviä seurakuntatyön yhteydessä. Hiljaisuuden jooga yhdistää kehon, mielen ja hengellisen harjoituksen.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Spiritualiteetti
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Kanttorit, Lastenohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Muut
Aika ja paikka: 14.-15.2.2024, 24.-25.4.2024 ja 4.-5.9.2024. Oulun hiippakunnan tuomiokapitulin tallikappeli (Hallituskatu 3, Oulu)..
Ilmoittautuminen viimeistään: 8.1.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• osaa itsenäisesti ohjata Hiljaisuuden joogan pitkän perusharjoituksen, lyhyitä harjoituksia ja useamman kerran harjoituskonaisuuksia sekä teemapäiviä.
  • on sisäistänyt Hiljaisuuden joogan perusteet ja osaa liittää Hiljaisuuden joogan harjoituksia kirkon spiritualiteetin perinteeseen
  • osaa soveltaa Hiljaisuuden joogaa seurakuntatyön tarpeisiin ryhmien, retriittien ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisen kontekstissa.

Lisätietoja: ​​​Hiljaisuuden jooga® on sairaalapastori, joogaopettaja Heli Harjunpään kehittämä kristillinen harjoituskokonaisuus, jossa yhdistyvät lempeät kehoa hoitavat liikkeet, hiljentyminen, hengellisyys ja rukous. Koulutukseen tulevilta edellytetään jonkin verran kehollisten harjoitteiden tuntemusta.
Koulutuksen laajuus 10 opintopistettä koostuu seuraavasti:

• opetus, harjoittelu, henkilökohtainen ohjaus, näyttö 2 op
  • ohjausharjoittelu oman ryhmän kanssa 54 tuntia 2 op
  • perehtyminen kirjallisuuteen ja kirjoitustehtävät 2 op
  • videon suunnittelu ja toteutus 2 op
  • lopputyö 2 op

​Opiskelu vaatii sitoutumista omaan työskentelyyn ja harjoitteluun parin kanssa.​

Osallistumismaksu: 245 €/lähijakso (laskutus kolmessa erässä), Hiljaisuuden Ystävien jäsenet ja yhteisöjäsenten edustajat saavat 5 %:n alennuksen osallistumismaksusta
Täysihoito: Opiskelija järjestää itse ateriat sekä mahdollisesti tarvitsemansa majoituksen.
Muut kustannukset: Hiljaisuuden jooga® Ohjaajan opas -kurssikirja 30 €.
Tiedustelut kustannuksista: toimisto@hiljaisuudenystavat.fi tai Susanna Erätuli 0500 500 520
Tiedustelut sisältö: Hannele Heinonen, hannele.heinonen@evl.fi
Linkki kotisivulle: https://www.hiljaisuudenystavat.fi