Kansallisen lapsistrategian merkitys kirkon työssä, webinaari

​Kansallinen lapsistrategia koskee kaikkia alle 18-vuotiaita. Strategian tavoitteena on lapsen oikeuksia kunnioittava yhteiskunta. Millainen on lapsen oikeuksia kunnioittava, lapsi – perhemyönteinen kirkko osana suomalaista yhteiskuntaa? Miten lapsistrategia ja lasten osallisuus näkyy ja vaikuttaa seurakuntien toiminnassa ja päätöksenteossa?

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus, Verkkototeutus
Tehtäväalue: Kasvatus
Kohderyhmä: Lastenohjaajat, Papit, Nuorisotyönohjaajat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Aika ja paikka: 4.4.2024, verkko
Ilmoittautuminen viimeistään: 28.3.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• tuntee kansallista lapsistrategiaa ja kirkon lapsistrategian toimeenpano-ohjelman.

Lisätietoja: ​Webinaarissa tutustutaan kansalliseen lapsistrategiaan ja Kirkon lapsistrategian toimeenpano-ohjelmaan. Tarkastellaan lapsistrategian vaikutuksia osana seurakuntien toimintaa ja päätöksentekoa. Sisältöjä:

• Kansallinen lapsistrategia
  • Kirkon lapsistrategian toimeenpano-ohjelma
  • Lapsivaikutusten arviointi (LAVA)

Webinaarin kesto 4 h.

Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi