Kestävää kehitystä hävikkiruokaa hyödyntämällä

​Millä tavoin voit hyödyntää työssäsi hävikkiruokaa ja miten voit omassa työssäsi vaikuttaa ympäristökysymyksiin ja edistää kestävää kehitystä käytännön ratkaisuissa?

Tule kehittämään kestävän kehityksen ratkaisuja työssäsi ja rakentamaan kestävää tulevaisuutta.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Kestävä kehitys ja ympäristö, Kirkonpalvelustyö
Kohderyhmä: Keittiötoimen työntekijät, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit)
Aika ja paikka: 14.-15.3.2024 Original Sokos Hotel Ilves, Hatanpään valtatie 1, 33100 Tampere
Ilmoittautuminen viimeistään: 14.2.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• osaa hyödyntää hävikkiruokaa ja tietää hävikkiruoan käyttöön liittyvät luvat ja ohjeistukset.
  • tunnistaa oman työnsä merkityksen osana kestävän tulevaisuuden rakentamista
  • osaa hyödyntää kirkon ympäristöohjelmaa ja Hiilineutraali kirkko -strategiaa omassa työssään.
Lisätietoja: ​Koulutuksessa perehdytään siihen, miten hävikkiruokaa voidaan hyödyntää ja millä tavoin se liittyy kiertotalouteen. Koulutuksessa on kestävän kehityksen asiantuntija-alustuksia, hyödynnetään Kirkon ympäristöohjelmaa ja Hiilineutraali kirkko -asiakirjaa sekä etsitään yhdessä toimintamalleja niiden toteutukseen käytännön työssä. Koulutuksessa käsitellään myös kestävän kehityksen edistämisen vaikutuksia kokemukseen työn merkityksellisyydestä.
Osallistumismaksu: Kirkkopalvelujen jäsenseurakuntien ja -järjestöjen työntekijät 330 €, muut 390€.
Täysihoito: Osallistumismaksu sisältää ohjelman mukaiset ruokailut. Majoituksesta osallistuja vastaa itse.
Kustannusten lisätiedot: Original Sokos Hotel Ilveksestä on varattu huonekiintiö. Varaukset p. 0300 870 000 / yksittäiset huonevaraukset, sokos.hotels@sok.fi tai www.sokoshotels.fi (varauskoodi BSTEP032024) 15.2.2024 klo 18:00 mennessä.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Margit Peltovirta, margit.peltovirta@step.fi, p. 0400874514
Linkki kotisivulle: https://step.fi
Toteuttaja: STEP-opintokeskus