Kirjoittaminen ja maalaaminen hengellisen ohjauksen välineenä

(0,50 op)

Miten yhdistät raamattuopetuksen ja kädentaidot? Haluatko ideoita avoimeen Jumalan kohtaamiseen eri aisteilla kirjoittamalla ja maalaamalla? Koulutuksessa tutustut mm. Bible Journaling-menetelmään.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Raamatun tulkinta ja käyttö, Usko ja spiritualiteetti
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Lastenohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat
Aika ja paikka: 18.-19.2.2025 Jyväskylä
Ilmoittautuminen viimeistään: 17.1.2025
Ilmoittautumisen lisätiedot: Ryhmän maksimikoko on 25 henkilöä.
Osaamistavoitteet: Osallistuja osaa kuvittaa Raamatun tekstejä kirjoittamalla ja maalaamalla erilliseen luonnoslehtiöön tai vihkoon. Osallistuja osaa soveltaa tekniikkaa työssään seurakunnassa ja henkilökohtaisessa elämässä.
Lisätietoja: Luovien menetelmien koulutus yhdistää hengellisen ohjauksen, kirjoittamisen ja kädentaidot. Koulutuksessa tutustutaan kirjoittamiseen Raamatun lukemisen tukena ja tehdään kirjoitus- ja meditaatioharjoituksia. Koulutukseen osallistuva kehittyy Bible Journaling -menetelmän käytössä raamattuopetuksen välineenä ja tutustuu vesi- ja peitevärien käyttöön. Maalaamisessa tunne on pääasia, ei se mitä syntyy paperille. Harjoitteet eivät vaadi ennakkotaitoja, eivätkä erityistä hienomotoriikkaa käsiltäsi. Harjoituksissa on tavoitteena avoin Jumalan kohtaaminen kaikilla aisteilla.

Kouluttajana toimii diakoni, kirjoittamisen- ja retriitinohjaaja Nina Klemmt.

Osallistumismaksu: 250 € sisältäen kahvit ja ateriat
Täysihoito: Majoitushinta on 2hh huone 45 €/hlö/yö sisältäen aamiaisen ja 1hh huone 65 €/yö sisältäen aamiaisen.
Tiedustelut kustannuksista: Katriina Holma, toimisto@jko.fi, 014 334 8000
Tiedustelut sisältö: 1.8.-30.10.2024 Mira Piispa, mira.piispa@jko.fi, 050 3899 680 ja 31.10.2024 alkaen Tiina Mennala, tiina.mennala@jko.fi, 044 752 2776
Linkki kotisivulle: https://jko.fi/
Toteuttaja: Jyväskylän kristillinen opisto