Kirkkomuskarin kehittäminen – musiikkia ja kasvua

KEK/V Kasvatuksen erityiskoulutus, valinnainen moduuli MEK/V Musiikin erityiskoulutus, valinnainen moduuli
​Kuinka viedä kirkkomuskari uusiin ulottuvuuksiin? Miten kehittää kirkkomuskaritoimintaa osana muuta seurakunnan musiikkikasvatusta? Koulutuksessa täydennät osaamistasi musiikillisissa ja pedagogisissa taidoissa sekä opit niveltämään tätä kaikkea eri-ikäisten lasten kanssa toimimiseen, kirkkovuosi huomioon ottaen. Koulutus on tarkoitettu pääasiassa niille, joilla on musiikillinen pohjaosaaminen.

Koulutustyyppi: Kirkon erityiskoulutus
Tehtäväalue: Kasvatus, Musiikki
Kohderyhmä: Kanttorit, Lastenohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Muut
Aika ja paikka: I jakso 13.-15.3.2024, II jakso 7.-9.10.2024 STEP-koulutus, Järvenpää
Ilmoittautuminen viimeistään: 9.2.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• osaa ohjata seurakunnan kirkkomuskareita
  • osaa kehittää seurakunnan kirkkomuskaritoimintaa osana muuta musiikkikasvatusta sekä jumalanpalveluselämää
  • osaa ottaa huomioon eri-ikäisten lasten musiikilliset tarpeet myös muussa seurakunnan kokoavan toiminnan muodoissa.

Lisätietoja: ​Sisältöjä:

• Musiikki kasvun ja varhaisen vuorovaikutuksen tukena
  • Kirkkomuskarimateriaaleihin tutustuminen, soittaminen, laulaminen, liikkuminen, leikkiminen

• Kirkkomuskarisuunnitelmien tekeminen ja toteuttaminen moniammatillisessa yhteistyössä

• Koulutuksessa tutustutaan mm. Uuteen Piilometsän portti-materiaaliin, kirkkomuskariin ukuleleilla, urkusatuihin katsomuskasvatuksessa ja musiikkiin Polulla 0-9-vuotiaiden kanssa.

Kaksi koulutusjaksoa, kuusi (6) lähiopetuspäivää, kirjallisuutta, orientoiva tehtävä ja oman seurakunnan musiikin varhaiskasvatuksen toimintaan liittyvä kehittämistehtävä. Moduuli on yksi Musiikin erityiskoulutuksen (MEK) valinnaisista moduuleista. Se on myös Kasvatuksen erityiskoulutuksen (KEK) valinnainen moduuli. Moduulin voi suorittaa yksittäisenä koulutuksena, vaikkei suorita erityiskoulutusta. Lisätietoa erityiskoulutuksen moduuleista evl.fi/erityiskoulutukset.

Täysihoito: 467 €/1 hh. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Kustannusten lisätiedot: Hinnat eriteltyinä/koulutusjakso: ateriat 66 €, majoitus (sis. aamu- ja iltapalan) 167,50 €/1hh.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Riikka Jäntti riikka.jantti@step.fi 044 513 3232 ja Anna Pulli-Huomo anna.pulli-huomo@evl.fi 050 347 9398
Linkki kotisivulle: https://step.fi/
Toteuttaja: STEP-koulutus