Kirkon yhteisöllinen tulevaisuus

(0,25 op)

Helsingissä Agricolan kirkolla pohdimme kirkossa tapahtuvaa yhteisöllisyyttä. Tule kuulemaan ja keskustelemaan millaista kirkkoa haluamme olla yhdessä rakentamassa.

Mukana yhteisötoimijoita ja sellaisesta haaveilevia. Puheenvuoroja onnistumisista ja epäonnistumisista. Päivä päättyy yhteiseen messuun.

Mukana yhteisötoimijoita Mikael Agricolan kirkolta, Verkostosta ja Tampereen Vanhasta kirkosta.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus
Tehtäväalue: Jumalanpalveluselämä ja julistus
Kohderyhmä: Johtajat / lähijohtajat, Diakonit ja diakonissat, Kanttorit, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Viestintätehtävissä toimivat
Aika ja paikka: 5.10. Mikael Agricolan kirkko, Helsinki
Ilmoittautuminen viimeistään: 1.9.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• tuntee jumalanpalvelusyhteisöjen toimintatapoja, organisaatiomalleja ja yhteisönkehittämisen periaatteita
  • jäsentää jumalanpalvelusyhteisöjen merkitystä kirkon muuttuvassa jäsen- ja taloustilanteessa

Osallistumismaksu: 50€
Täysihoito: Ei
Muut kustannukset: Matkakustannukset
Kustannusten lisätiedot: Osallistumismaksu kattaa ohjelman, ruokailun ja kahvituksen. Matkakustannuksista ja mahdollisesta majoituksesta osallistuja vastaa itse.
Tiedustelut kustannuksista: toimisto@tuomasmessu.fi
Tiedustelut sisältö: kati.pirttimaa@tuomasmessu.fi