Kutsuttuna kirkon työhön – kirkon työssä aloittavien valmennus

​Kyseessä on moniammatillinen kirkon työssä aloittavien ja aloittaneiden valmennus. Pappisvirkaan ja diakonian virkaan vihittävien ordinaatiokoulutus sisältyy valmennuksen kokonaisuuteen. Valmennuksen tavoitteena on tukea kirkon työssä aloittavaa työntekijää. Vihkimystä hakevien edellytykset saada vihkimys tarkistetaan valmennukseen hakeutumisen yhteydessä.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Spiritualiteetti, Työelämätaidot, Muu
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Kanttorit, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit), Lastenohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Uudet työntekijät, Viestintätehtävissä toimivat, Muut
Aika ja paikka: Syksy 2024, Espoo
Ilmoittautuminen viimeistään: 31.10.2024
Sähköposti-ilmoittautuminen: ilmo.espoo@evl.fi
Osaamistavoitteet:

Osallistuja

• tuntee kirkon ammattien moninaisuutta ja yhteisen työn merkitystä
  • jäsentää tehtävänsä kirkon ja seurakuntatyön kokonaisuuteen muuttuvassa toimintaympäristössä
  • näkee hengellisyyden voimavarana

Lisätietoja: ​Valmennukseen kuuluvat haastattelut, hiljaisuuden retriitti, valmennusjakso, vierailu piispalaan, publiikki, juhlamessu, perehdytys sekä valmennuksen/koulutuksen päätyttyä käynnistyvä vuoden mittainen ryhmämentorointi.
Osallistumismaksu: Valmennus on orientoitumiskouluksen osallistujille maksuton.
Täysihoito: Ruokailu ja majoitus sisältyvät valmennukseen.
Muut kustannukset: Matkakulut ja päivärahat
Kustannusten lisätiedot: Osallistuja huolehtii itse matkakustannuksista, yhteiskuljetusta ei järjestetä.
Tiedustelut kustannuksista: carolina.koski@evl.fi
Tiedustelut sisältö: Hiippakuntadekaani
Aineistoa: https://www.espoonhiippakunta.fi/kirkkoon-toihin/kutsuttuna-kirkon-tyohon-valmennus/
Toteuttaja: Espoon hiippakunta