Lattiakuvien uusia polkuja

​Tule kokeilemaan uusia, kirjoissa julkaisemattomia lattiakuvakertomuksia ja päivitä tietosi, miten lattiakuvia voi hyödyntää lasten, nuorten ja perheiden kanssa. Koulutuksessa huomioidaan erityisesti lattiakuvien mahdollisuudet seurakunnan Polun rakentamisessa.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Kasvatus, Raamatun tulkinta ja käyttö, Spiritualiteetti
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Lastenohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat
Aika ja paikka: 30.9.-2.10.2024 STEP-koulutus, Järvenpää
Ilmoittautuminen viimeistään: 30.8.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• osaa käyttää Lattiakuvia työssään osallisuuden ja vuorovaikutuksen vahvistamiseksi eri ikäisten kanssa
  • tuntee Lattiakuvien pedagogisia ja teologisia periaatteita.

Lisätietoja: Kolme (3) lähiopiskelupäivää, orientoiva tehtävä. ​Koulutuksen sisältöjä ovat mm.

• uusiin, kirjoissa julkaisemattomiin lattiakuvatyöskentelyihin osallistuminen
  • osallisuutta vahvistava jumalanpalvelus Lattiakuvien avulla
  • Lattiakuvat Polun eri ikävaiheissa, vanhemmuuden tukemisessa ja kirkkovuoteen liittymisessä
  • Lattiakuvat pedagogisena kerronnan menetelmänä
  • tutustuminen Lattiakuvien teologiaan
  • Lattiakuvien ohjaamisen kysymyksiä.

Koulutuksen aikana on mahdollisuus harjoitella Lattiakuvien ohjaamista. Lattiakuvien peruskoulutus järjestetään vuosina 2023 ja 2025.

Täysihoito: 223 €/1hh tai 188 €/2hh. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Kustannusten lisätiedot: Hinnat eriteltyinä: ateriat 66 €, majoitus (sis. aamu- ja iltapalan) 157 €/1hh tai 122 €/2hh.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Kaisa Aitlahti, kaisa.aitlahti@step.fi, 040 7033356