Learning Community yhteisöille

​Learning Communityssä luomme yhdessä oppimisyhteisön, joka varustaa tiimejä ja heidän kauttaan seurakuntia ulospäin suuntautuvien yhteisöjen rakentamisessa ja evankeliumin todeksi elämisessä. Oppimisen keskiössä ovat suhteet Jumalaan, seurakuntaperheeseen sekä ympäröivään maailmaan.

Kukin valmennustiimi työskentelee omista lähtökohdistaan käsin arvioiden "Mitä on nyt?", ideoiden ja unelmoiden "Mitä voisi olla?" sekä tekemällä käytännön toimintasuunnitelmia siitä "Mitä tulee olemaan."

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Vapaaehtoistoiminta, Jumalanpalveluselämä ja julistus, Spiritualiteetti
Kohderyhmä: Papit, Johtajat / lähijohtajat, Diakonit ja diakonissat, Nuorisotyönohjaajat, Muut, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Aika ja paikka: 23.-25.3.2023, 28.-30.9.2023 ja 14.-16.3.2024, 3.-5.10.2024, Tampere
Ilmoittautuminen viimeistään: 30.11.2022
Sähköposti-ilmoittautuminen: marika.salo@evl.fi
Ilmoittautumisen lisätiedot: Prosessiin mahtuu n. 12 tiimiä. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Osaamistavoitteet: ​​Osallistuja osaa arvioida yhteisönsä ja toimintaympäristönsä nykyisiä ja tulevia realiteetteja.​Osallistuja osaa kehittää yhteisön toimintakulttuuria vapaaehtoisten rekrytoinnista vapaaehtoisten varustamiseen.
Osallistuja ymmärtää ja hallitsee käytännössä keinoja pysyvään ja yhteisölliseen ihmisten tavoittamiseen evankeliumilla. Osallistuja osaa tukea ja innostaa yhteisönsä jäseniä elämään yhteisöllistä ja suhteisiin perustuvaa seurakuntaelämää jokapäiväisessä elämässä.
Osallistuja hallitsee yhdessä tiimin kanssa tehtyjen, käytännönläheisten toimintasuunnitelmien toteuttamisen.
Lisätietoja: ​​Learning Community -prosessi on ympäri maailmaa levinnyt työskentelytapa, joka on tukenut seurakuntayhteisöjä selkeyttämään visiotaan, oppimaan pitkäjänteistä toiminnan suunnittelua ja kokemaan hengellistä kasvua. Suomessa tämä on jo viides kaksivuotinen LC-kierros. Tätä prosessin versiota käytetään 20 maassa, Suomen lisäksi mm. Norjassa, Japanissa, USAssa ja Myanmarissa.

Prosessi kestää kaksi vuotta ja lähijaksoja on puolen vuoden välein. Lähijaksot sisältävät innostavia opetuksia teemoihin liittyen, tiimin omaa työskentelyä eri menetelmin, tiimien yhteistä jakamista ja oppimista sekä yhteistä rukousta ja ylistystä. Opetukset tuovat esiin uusia näkökulmia mm. tiimin rakentamiseen, siihen kuinka Jeesus valmensi opetuslapsia ja kuinka voisimme vaalia vieraanvaraista kulttuuria seurakunnassa.

LC on ekumeeninen ja sopii kaikille yhteisöille, jotka haluavat kasvaa ja kehittyä. Tiimit saavat mahdollisuuden syventää osaamistaan ja jakaa omia toimivia käytäntöjään muiden tueksi. Opimme myös jakamalla arkisia haasteitamme.
​​Osallistuminen tapahtuu n. 3-5 henkilön tiimeissä. Jokaisen seurakunnan tiimiin olisi mahdollisuuksien mukaan hyvä kuulua sekä työntekijöitä että seurakuntalaisia. Kukin tiimi työskentelee omista lähtökohdistaan käsin arvioiden "Mitä on nyt?", ideoiden ja unelmoiden "Mitä voisi olla?" sekä tekemällä käytännön toimintasuunnitelmia siitä "Mitä tulee olemaan."
Lisäksi jokaisen tiimin vetäjä saa valmennuksellista tukea etätapaamisten muodossa kuukausittain, koko kahden vuoden prosessin ajan.

Lähijaksot toteutetaan Tampereella. Ensimmäinen lähijakso on Seurakuntien talolla (Näsilinnankatu 26), 2.-4. lähijakso Pispalan kirkolla (Pispalan valtatie 16). Lähijaksot kestävät torstai-illasta lauantai-iltapäivään asti.

Mikäli teillä herää kysymyksiä, niin vastaamme niihin ilolla!

Osallistumismaksu: 92€ / henkilö / lähijakso (184€ / vuosi)
Täysihoito: Osallistumismaksu sisältää koulutuksen sisällä olevat ruokailut ja tarjoilut (to kahvi ja iltapala, pe aamukahvi, lounas, iltapäiväkahvi, päivällinen ja la aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi).
Muut kustannukset: Majoitus
Kustannusten lisätiedot: Osallistumismaksu sisältää materiaalit, lounaat ym tarjoilun, perjantain päivällisen ja tiiminvetäjän sparrausprosessin. Tiimit huolehtivat itse majoituksen varaamisesta ja kustannuksista. Annamme vinkkejä edullisiin majoitusvaihtoehtoihin Tampereella.
Tiedustelut kustannuksista: Marika Salo, marika.salo@evl.fi, 040 615 9601
Tiedustelut sisältö: Ralf-Eerik Friman, ralf-eerik.friman@evl.fi, 040 804 8271