Luonto ja liikunta seurakunnan kasvatuksessa

​Luonto, leikki ja liikunta yhdistyvät koulutuksessa toiminnallisiksi kokonaisuuksiksi. Opitaan yhdessä vahvistamaan luontosuhdetta ja hyödyntämään lähiluontoa monipuolisesti. Annetaan Raamatun kertomusten ja rukousten kutsua luontoon ja liikkeeseen.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Kasvatus, Kestävä kehitys ja ympäristö
Kohderyhmä: Lastenohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Aika ja paikka: 27.-29.8.2024 STEP-koulutus, Ruokolahti
Ilmoittautuminen viimeistään: 14.6.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• osaa hyödyntää erilaisia luontosuhdetta vahvistavia toimintatapoja työssään
  • osaa toteuttaa monipuolista liikkumiseen innostavaa toimintaa erilaisissa luontoympäristöissä.

Lisätietoja: ​Koulutus sisältää 3 lähikoulutuspäivää ja orientoivan tehtävän. Koulutuksessa toimitaan myös ulkona.    Koulutuksen sisältöjä
– lähiluonto oppimisympäristönä ja liikunnan lisääjänä – luonto ja liike lapsen ja nuoren spiritualiteetin vahvistajana  – luontosuhdetta ja liikkumista vahvistavat rukoukset ja raamatunkertomukset  – ympäristö- ja liikuntakasvatuksen teoriaa – koulutuksen teemoihin liittyvät ajankohtaiset materiaalit ja hankkeet.

Täysihoito: 191 €/1hh ja 153 €/2hh. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Kustannusten lisätiedot: Hinnat eriteltyinä: ateriat 62 €, majoitus (sis. aamu- ja iltapalan) 129 €/1hh tai 91 €/2hh.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Satu Reinikainen, satu.reinikainen@step.fi, 040 701 9713