Mentoriksi yhteisönrakentajille

​Valmiuksia ja kokemusta vapaaehtoisten sekä toisten yhteisönrakentajien mentorointiin. ​Mentoriksi yhteisönrakentajille -valmennus auttaa sinua hyödyntämään omaa kokemustasi ja osaamistasi muiden oppimisen ja kasvun tukemiseksi. Pääset harjoittelemaan mentorointityökaluja kokeneessa vertaisporukassa, ja opit tekemään voimallisia kysymyksiä sekä kiinnittämään huomiota mentoroitavan ajattelun kehittymiseen.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Työnohjaus, konsultointi, ohjaus
Kohderyhmä: Papit, Nuorisotyönohjaajat
Aika ja paikka: 17.4., 12.-13.9. ja 20.11.2024 Tampereella, Teopoliksella.
Ilmoittautuminen viimeistään: 15.12.2023
Ilmoittautumisen lisätiedot: Enintään 12 osallistujaa. Valintakriteerit: 6 vuoden kokemus yhteisön rakentamisesta ja muiden varustamisesta.
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• osaa asettua luontevasti mentorin rooliin,
  • osaa rakentaa vertaismentorointiprosessin, joka keskittyy mentoroitavan oppimiseen sekä
  • osaa toimia eettisesti mentorina.

Lisätietoja: ​​​​​Ajankohdat: Kolme kokoontumista Tampereella 2024: Aloitus 17.4., lähijakso 12.-13.9., päätös 20.11. Sisältö:

• Kirjallisuus 1 op
  • Treenit (3+3 harjoitusmentorointia) 0,5 op
  • Dialogiin perustuvat lähijaksot valmistautumistehtävineen 1 op

Kouluttajina Johanna Sandberg, sertifioitu MCID-valmentaja ja Coahcingtaito-coach sekä Mika Falk, Spirit-valmentaja ja mentori.

Täysihoito: Syyskuun lähijakson majoitus omatoimisesti. Osallistumismaksu kattaa lähipäivien ruokailut.
Kustannusten lisätiedot: Osallistuja huolehtii itse majoituksen varaamisesta ja kustannuksista.
Tiedustelut kustannuksista: johanna@hengenuudistus.fi, arni@hengenuudistus.fi
Tiedustelut sisältö: johanna@hengenuudistus.fi, mika.falk@kohtaamispaikka.info