Millenniaalien poluilla

​Mikä on merkityksellistä 1980- ja 1990-luvuilla syntyneille sukupolville? Mitä annettavaa seurakunnalla ja hengellisyydellä voi olla heille?

Millenniaalien polut on laaja-alainen kokonaisuus, jolla edistetään ihmislähtöistä toimintakulttuuria kirkossa. Mallia jäsentävät elementit ovat hengellisyys, viestintä, yhteisöllisyys ja hyväntekeminen. Millainen yhteys muodostuu Polku-toimintamallin ja Millenniaalien polkujen välille? Miten seurakunnan jäsenyys ja kristillinen identiteetti voisi olla merkityksellinen siirtymässä nuoruudesta aikuisuuteen? Millaista vuorovaikutusta seurakunnan kannattaa rakentaa nuorten aikuisten kanssa? Millaista on aikuisen hengellisyys ja seurakuntalaisuus?

Tehtäväalue: Kasvatus
Kohderyhmä: Nuorisotyönohjaajat, Papit, Viestintätehtävissä toimivat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat
Lisätietoja: ​​Millenniaalit eli Y-sukupolvi määritellään useimmiten 1980-luvulla syntyneiden ryhmäksi. Tätä nuorempaa polvea kutsutaan Z-sukupolveksi, joka määritellään yleensä 1990-luvun puolivälistä tai 2000-luvun alusta noin vuoteen 2015 syntyneiksi. Koulutuksen sisältöjä:

• millenniaalien polut ja -profiilit
  • hengellisyys 2020-luvulla
  • yhteisöllisyys millenniaalien tavalla
  • tiedolla johtaminen omassa toimintaympäristössä
  • viestinnän erityispiirteet millenniaaleille ja z-sukupolvelle
  • perhelähtöisyys millenniaalien näkökulmasta
  • osallisuuden, verkostojen ja jäsenyyden vahvistaminen
  • Millenniaalien kirkko – kulttuuriset muutokset ja kristillinen usko -materiaali
  • Polku – vauvasta aikuiseksi seurakunnan yhteydessä -toimintamalli.

Koulutus on tarkoitettu millenniaalien ja z-sukupolven kanssa työskenteleville sekä seurakunnan strategiasta ja johtamisesta vastaaville.

Tiedustelut kustannuksista: Aino-Elina Kilpeläinen, aino-elina.kilpelainen@step.fi, 044 357 9916
Tiedustelut sisältö: Aino-Elina Kilpeläinen, aino-elina.kilpelainen@step.fi, 044 357 9916
Linkki kotisivulle: https://step.fi/
Toteuttaja: STEP-koulutus