Monikulttuurisuus jumalanpalveluselämässä

KTE/V Kv. työn erityiskoulutus/kotimaa, valinnainen moduuli JEK/V Jumalanpalveluselämän erityiskoulutus, valinnainen moduuli MEK/V Musiikin erityiskoulutus, valinnainen moduuli EK/M Muu erityiskoulutuksen valinnainen moduuli YP Ylemmän pastoraalitutkinnon moduuli
​​Monikulttuurisuus jumalanpalveluselämässä toteutuu tämänsisältöisenä viimeistä kertaa 2024. Se tukee sinua pohtimaan jumalanpalveluselämää maahan muuttaneiden ja erikielisten ryhmien näkökulmasta.

Koulutustyyppi: Kirkon erityiskoulutus
Tehtäväalue: Kansainvälisyys, monikulttuurisuus ja lähetys, Jumalanpalveluselämä ja julistus
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Kanttorit, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit
Aika ja paikka: 29.-31.1. ja 2.-3.9.2024, Kirkkohallitus Eteläranta 8, Helsinki
Ilmoittautuminen viimeistään: 30.10.2023
Ilmoittautumisen lisätiedot: arja.kunnala@evl.fi
Osaamistavoitteet: ​​Osallistuja

• ymmärtää jumalanpalveluselämän ekumeenisen ja kulttuurisidonnaisen luonteen
  • osaa kehittää jumalanpalveluselämän vieraanvaraisuutta ja yhteisöllisyyttä
  • osaa huomioida ihmisten erilaisia kulttuurisia lähtökohtia jumalanpalveluselämässä

Lisätietoja: ​​Toteutuu lähitoteutuksena. Kouluttajina on kulttuurien välisen jumalanpalveluelämän asiantuntijoita. Kuulemme myös muiden kirkkojen asiantuntijoita. Kehittämistehtävän voit tehdä omaan työhösi liittyen.

Koulutus on Jumalanpalveluselämän (JEK), Musiikin (MEK) ja Kansainvälisen työn erityiskoulutuksen / kotimaan henkilöstö (KTE) valinnainen moduuli sekä Ylemmän pastoraalitutkinnon teologinen moduuli (YP/T).

Tähän moduuliin voi osallistua yksittäisenä koulutuksena, vaikka ei suorittaisi erityiskoulutusta kokonaisuutena.

Tämän moduulin voi myös erikseen sopien valita valinnaiseksi moduuliksi Diakonian (DEK), Kasvatuksen (KEK) ja Kansainvälisen työn / lähetystyöntekijät erityiskoulutukseen (KTEL).
Lisätietoja moduulien valinnasta ja kirkon erityiskoulutuksista evl.fi/erityiskoulutukset.

Osallistumismaksu: 80
Täysihoito: Osallistumismaksuun kuuluu päiväkahvit, muutoin osallistujat vastaavat itse ruokailukustannuksista
Muut kustannukset: Ruokailukustannukset
Kustannusten lisätiedot: Jokainen osallistuja vastaa itse majoituksen varaamisesta ja kustannuksista sekä matkakuluista