MTEA 1, Mielenterveys elämäntaitona

Mielenterveyden ensiavun koulutus, MTEA 1, on voimavaralähtöinen, tutkittua tietoa hyödyntävä mielenterveyden kansalaistaitokoulutus. Koulutuksella vahvistetaan kirkon sektorin työntekijöiden kykyä huolehtia omasta työhyvinvoinnistaan ja jaksamisestaan sekä mielenterveydestä. Se tuottaa valmiuksia ja kykyä kohdata erilaisia ihmisiä sekä asiakastilanteissa että työyhteisöissä.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Työsuojelu ja -hyvinvointi
Kohderyhmä: Hallinnon ja talouden työntekijät, Kiinteistötoimen työntekijät, Kirkkoherranviraston työntekijät, Diakonit ja diakonissat, Johtajat / lähijohtajat, Kanttorit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Lastenohjaajat, Nuorisotyönohjaajat
Aika ja paikka: 1.-2.2.2024 Kokkola, Kaarlelan seurakuntakoti, Kruunupyyntie 3, Kokkola
Ilmoittautuminen viimeistään: 31.10.2023
Ilmoittautumisen lisätiedot: Ilmoittautuminen Oulun hiippakunnan kalenterin kautta, missä viimeisin ajankohtainen tieto koulutuksesta.
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• tietää, mitä mielenterveys on
  • tietää, miten mielenterveyttä voi edistää.

Lisätietoja: Koulutukseen ovat tervetulleita kaikki kirkon työntekijät, jotka haluavat vahvistaa omaa ja läheistensä mielenterveyttä. Kurssille otetaan max 15 henkilöä (vähintään 10).
Koulutusta järjestetään eri puolilla hiippakuntaa, 2024 Kokkolassa. Etusijalla ovat järjestävän seurakunnan ja sen rovastikunnan työntekijät.Kouluttajat Saila Luukkonen ja Marja-Leena Kivilompolo
Koulutuksessa on viisi osiota:1. Mitä hyvä mielenterveys on?2. Tunnetaidot3. Elämän monet kriisit4. Ihmissuhteet ja vuorovaikutus5. Elämänhallinta

Osallistumismaksu: 130 € Sisältää kurssikirjan, materiaalit ja ruokailut (aamukahvi, lounas ja päiväkahvi)
Täysihoito: ei ole
Muut kustannukset: mahdolliset matka- ja majoituskustannukset
Kustannusten lisätiedot: Osallistumisen voi perua kuluitta kolme viikkoa ennen tapahtumaa. Mikäli peruutusta ei tehdä, tuomiokapituli veloittaa osallistumismaksun ja mahdolliset muut kulut. Lääkärintodistuksella todennetuissa sairaustapauksissa kuluja ei peritä.
Tiedustelut kustannuksista: Mirva Kuikka, mirva.kuikka@evl.fi, p. 044 755 5551
Tiedustelut sisältö: Camilla Honkala, camilla.honkala@evl.fi; p.050 314 72 98, Saila Luukkonen, saila.luukkonen@evl.fi; p. 040 5747 092 ja Marja-Leena Kivilompolo marja-leena.kivilompolo@evl.fi; p. 040 7604 538
Toteuttaja: Oulun hiippakunta
Yhteistyökumppanit: Kokkolan seurakunnat