Muistisairaus, tunteet ja mielen hyvinvointi

​Miten elää, pitää huolta ja työskennellä muistisairaan kanssa? Miten vahvistaa sosiaalista toimintakykyä ja kuntouttaa mielen hyvinvointia?

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Diakonia ja yhteiskunta
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit)
Aika ja paikka: 10.-11.9.2024, Jyväskylän kristillinen opisto
Ilmoittautuminen viimeistään: 12.8.2024
Ilmoittautumisen lisätiedot: Ryhmän maksimikoko on 25 henkilöä.
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja tunnistaa muistisairauden eri vaiheita ja osaa soveltaa tapoja tukea muistisairaan sosiaalista toimintakykyä.
Lisätietoja: ​Koulutuksessa on kokemusasiantuntija kertomassa, miten muistiyhdistyksen toiminta edesauttaa omaisen jaksamista arjessa. Korvarunon ABC – työpajassa pääset kokeilemaan korvarunon kirjoittamista ja mietit menetelmän hyödyntämistä eri yhteyksissä työpajaohjaaja Veera Vähämaan kanssa. Helsingin yliopiston tutkijatohtori Vilhelmiina Lehto-Niskala on mukana koulutuksessa mm. aiheilla ikääntyneen ja muistisairaan toimintakyky ja monet merkitykset, toteutuuko ikääntyneen oma näkökulma toimintakyvyn tukemisessa ja kuntoutuksessa.
Osallistumismaksu: 250 € sisältäen kahvit ja ateriat
Täysihoito: Majoitushinta on 2hh 40€/hlö/yö ja 1hh 60€/hlö/yö. Aamiainen erillishintaan saatavuuden mukaan. Muutosoikeus pidätetään.
Tiedustelut kustannuksista: Katriina Holma, toimisto@jko.fi, 014 334 8000
Tiedustelut sisältö: Tiina Mennala, tiina.mennala@jko.fi, 044 752 2776