Musiikkia maailmalta

​Rytmiä, improvisointia, vapautta ja luovuutta on luvassa tässä koulutuksessa, jossa musiikki soi eri puolilta maailmaa. Eri maiden ja maanosien musiikkikulttuurit avaavat uusia näkökulmia työskentelyyn seurakuntien erilaisten musiikkiryhmien kanssa arjessa ja jumalanpalveluselämässä.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Musiikki
Kohderyhmä: Kanttorit, Muut
Aika ja paikka: 4.-7.3.2024 Kirkon koulutuskeskus, Järvenpää
Ilmoittautuminen viimeistään: 31.12.2023
Ilmoittautumisen lisätiedot: Ilmoittautumisaikaa jatkettu.
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• ​tuntee neljältä mantereelta peräisin olevien musiikkikulttuurien erityispiirteitä
  • osaa soveltaa monen kulttuurin musiikkeja työssään erityisesti seurakunnan kuorojen ja musiikkiryhmien kanssa
  • tuntee tapoja vahvistaa yhteisöllistä musiikkitoimintaa seurakunnassa.

Lisätietoja: ​Kouluttajina ovat musiikin lehtorit Merzi Rajala ja Puro Paju Taideyliopiston Sibelius-Akatemian Global Musicin aineryhmästä. Koulutuksessa perehdytään globaaliin rytmiseen musiikkiin laulaen, johtaen ja liikkuen. Koulutus sisältää käytännön harjoittelua ja työpajoja yhdessä työskennellen. Kokonaisuuteen kuuluu lähipäivien lisäksi orientoiva ennakkotehtävä. Koulutuksen suorittaminen ja todistuksen saaminen edellyttää osallistumista kaikkeen työskentelyyn.

Täysihoito: 380 €
Kustannusten lisätiedot: Pelkkä ateriapaketti 118 €