Nuorilähtöiset menetelmät rippikoulussa

(1,50 op)

​Millä keinoilla osallisuus toteutuu koko rippikoulun ajan? Lähde mukaan pohtimaan, miten rippikoulusta saadaan nuorilähtöisempi. Koulutuksessa opit uutta nuorilähtöisestä ajattelusta ja hankit työtapoja suunnitella ja toteuttaa rippikoulua nuorten kanssa ja nuorille.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Kasvatus
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Kanttorit, Lastenohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit
Aika ja paikka: I jakso 8.-9.2.2024, STEP-koulutus, Järvenpää II jakso 1.10.2024, verkko
Ilmoittautuminen viimeistään: 8.1.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• tiedostaa nuorilähtöisen ajattelun merkityksen rippikoulun suunnittelussa ja toteutuksessa
  • osaa käyttää erilaisia pedagogisia menetelmiä sekä palvelumuotoilun keinoja rippikoulun rakentamisessa yhdessä nuorten kanssa.

Lisätietoja: ​Koulutuksessa käytetään pohjamateriaalina Suuri ihme -rippikoulusuunnitelmaa 2017, Isoja ihmeitä isostoiminnan linjauksia sekä oman seurakunnan rippikoulun paikallissuunnitelmaa. Kaksi (2) lähiopiskelupäivää, 1 verkkokoulutuspäivä, oppimistehtävä omassa seurakunnassa.
Osallistumismaksu: 255 €
Täysihoito: 125 €/1hh tai 105 €/2hh. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Anna Kärri, anna.karri@step.fi, 044 7922 389