Nuorten mielen hyvinvoinnin tukeminen rippikoulussa

​Miten rippikoulussa pärjätään erilaisten mielenterveyden haasteiden kanssa? Millaisten käytännön toimintatapojen kautta tuetaan nuorten rippikoululaisten mielen hyvinvointia? Tilaa seurakuntaasi tai rovastikuntaasi koulutus, jossa opit ohjaamaan turvallista ja kannattelevaa rippikoulua.

Tehtäväalue: Kasvatus
Osaamistavoitteet: ​​Koulutuksen tavoitteena on, että osallistuja

• osaa edistää nuorten mielen hyvinvointia rippikoulussa
  • osaa kohdata ja tukea rippikoulussa nuoria, joilla on mielenterveyden haasteita.

Lisätietoja: ​​Koulutuksessa tarkastelet kokonaisvaltaisesti mielen hyvinvoinnin tukemista rippikoulussa. Mielen hyvinvoinnin edistämisen toimintatavat tukevat kaikkia nuoria kasvussa kohti aikuisuutta. Lisäksi perehdyt taitoihin, joiden avulla voit toimia vaativissa tilanteissa viisaasti: kohdata mielenterveyden häiriöitä sekä kriisitilanteita. Näitä kaikkia katsotaan seurakunnan työntekijän ja rippikoulun näkökulmista jäsentäen, millaisia tekoja ja valintoja omassa työssä ja seurakunnassa voi tehdä nuorten hyvinvoinnin vahvistamiseksi. Koulutuksen laajuus ja sisällöt muokataan tilaajan toiveiden mukaisesti.
Tiedustelut kustannuksista: Anna Kärri, anna.karri@step.fi, 044 7922389
Tiedustelut sisältö: Anna Kärri, anna.karri@step.fi, 044 7922389