Raamatun ja kirkkovuoden aarteet lasten Polulla

Miten juhlat ja kertomukset muuttuvat leikeiksi ja peleiksi synnyttäen jälleen uusia kertomuksia? Millä tavalla raamatunkertomukset kulkevat koteihin ja perheiden arkeen? Koulutuksessa tutkitaan Raamatun kertomuksia ja kirkkovuoden teemoja lapsen ja perheen näkökulmista erityisesti Polku-toimintamallin kolmeen ensimmäiseen ikäkauteen (0–8 v.) keskittyen.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Kasvatus, Raamatun tulkinta ja käyttö, Usko ja spiritualiteetti
Kohderyhmä: Lastenohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Papit
Aika ja paikka: 30.9-2.10.2025, STEP-koulutus, Ruokolahti
Ilmoittautuminen viimeistään: 26.8.2025
Osaamistavoitteet: Osallistuja osaa

• rakentaa Polku-toimintamallin teemoihin ja kirkkovuoteen liittyviä sisältöjä yhdessä lasten ja perheiden kanssa.
  • hyödyntää Raamattua monipuolisesti eri ikäkausien kohtaamisissa.

Lisätietoja: Koulutuksen sisältöjä ovat muun muassa:

• Polku. Vauvasta aikuiseksi seurakunnan yhteydessä -toimintamalli ja sen materiaalit
  • Raamatun keskeisiä kertomuksia Polun ikäkausien teemoista (Lahja, Ilo ja Seikkailu)
  • Kirkkovuoden juhlat lapsen ja perheen näkökulmasta
  • Kirkkovuoden juhlien teologia
  • Lapsi- ja perhelähtöisen jumalanpalveluselämän kytkeytyminen Polku toimintamalliin

Kolme (3) lähiopiskelupäivää, orientoiva tehtävä ja kirjallisuutta.

Kieli: suomi
Täysihoito: 201 €/1hh tai 162 €/2hh. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Kustannusten lisätiedot: Hinnat eriteltyinä: ohjelman sisältämät ateriat 67 €, majoitus (sis. aamu- ja iltapalan) 134 €/1hh tai 95 €/2hh.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Satu Reinikainen, satu.reinikainen@step.fi, 040 7019 713