Raamatun monimuoto-opiskelu

​​Sinulla ei ehkä ole mahdollisuutta osallistua pitkiin raamattukoulutuksiin, mutta haluaisit tuntea Raamattua paremmin. Raamatun monimuoto-opiskelu on ainutlaatuinen mahdollisuus lukea koko Raamattu ohjatusti vuoden aikana. Opiskelun edetessä hahmotetaan kokonaiskuva Raamatusta.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Raamatun tulkinta ja käyttö
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Kanttorit, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit), Lastenohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Aika ja paikka: 17.8.2024 tai 14.9.2024 ja 18.-19.10.2024, lisäksi yhteensä 4 lähijaksoa vuonna 2025 (10.-11.1., 7.-8.3., 16.-17.5., 16.8.), Helsingin Raamattukoulu, Helsinki
Ilmoittautuminen viimeistään: 2.8.2024
Sähköposti-ilmoittautuminen: toimisto@helsinginraamattukoulu.fi
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja tuntee Raamatun kirjojen synnyn, sanoman ja syntyprosessin historian, osaa prosessoida henkilökohtaisesti Raamatun kokonaisuutta omaksi käsityksekseen, osaa käyttää monipuolisesti Raamattua seurakunnan työssä, erilaisissa ryhmissä, tilaisuuksissa ja eri ikäryhmien parissa sekä osaa keskustella Raamatusta myös muihin näkemyksiin sitoutuneiden kanssa.
Lisätietoja: ​Koulutus on prosessi, jonka aikana luetaan läpi koko Raamattu. Koulutus soveltuu eri-ikäisille, erilaisen kokemus- ja koulutustaustan omaaville ihmisille. Koulutus tukee erinomaisesti myös seurakuntien tehtävissä toimivia työntekijöitä ja seurakuntalaisia.

Koulutus koostuu lähi- ja etäjaksoista. Koulutukseen kuuluu etätehtäviä, joiden tavoitteena on sisäistää omaa Raamatun tuntemista ja jäsentää Raamatun kirjoja ja kokonaisuutta. Tehtävistä annetaan palautetta ja niitä käsitellään lähijaksoilla. Koulutukseen voi osallistua myös etäyhteyden avulla. ​

Osallistumismaksu: Koko koulutus 640 € (2 lähijaksoa vuonna 2024 ja 4 lähijaksoa vuonna 2025) tai 130 €/lähijakso, sisältää opetuksen ja ruokailun, alku- ja päätösjaksot 60 €/pv.
Täysihoito: 0,00
Kustannusten lisätiedot: Majoitus ei sisälly hintaan, hankittava tarvittaessa itse.
Tiedustelut kustannuksista: Jari A. Jolkkonen, toimisto@helsinginraamattukoulu.fi, puh. 040 512 6612
Tiedustelut sisältö: Jari A. Jolkkonen, toimisto@helsinginraamattukoulu.fi, puh. 040 512 6612
Linkki kotisivulle: https://www.helsinginraamattukoulu.fi
Aineistoa: https://www.helsinginraamattukoulu.fi/index.php/monimuoto-opiskelu/kurssin-sisalto