Rippikoulu osana lastenohjaajien ja diakonian viranhaltijoiden työtä

Rippikoulu edessä uutena työtehtävänä – mitä se tarkoittaa? Mitä rippikoulusta pitäisi oppia itse? Tule tutustumaan rippikoulusuunnitelman keskeisiin sisältöihin, rippikoulun erityispiirteisiin ja nuorten kanssa toimimiseen sekä miettimään, miten voit käyttää omaa ammattitaitoasi rippikoulussa.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Kasvatus
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Lastenohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat
Aika ja paikka: 12.-14.3.2025 STEP-koulutus, Järvenpää
Ilmoittautuminen viimeistään: 12.2.2025
Osaamistavoitteet: Osallistuja

• tuntee rippikoulun toimintaympäristön, tavoitteet ja perusperiaatteet .
  • osaa hyödyntää ammatillista osaamistaan rippikoulutyössä.

Lisätietoja: Koulutuksessa syvennytään Suuri ihme -rippikoulusuunnitelmaan, rippikoulun toiminta-ajatukseen ja tavoitealueisiin. Pohdimme rippikoulun erityispiirteitä kuten rippikouluikäisten kohtaamista, tiimityötä sekä isostoiminnan linjausta. Tarkastelemme, miten omaa osaamista voi hyödyntää rippikoulussa, vaikka rippikoulu tai nuoret eivät olisi osa omaa perustyötä. Koulutuksen aikana työskennellään tavoilla, joita voit soveltaa rippikoulussa.  Koulutukseen ovat tervetulleita lastenohjaajien ja diakonian viranhaltijoiden lisäksi esimerkiksi yhteisötyöntekijät, lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaajat ja muut, joiden työhön rippikoulu kuuluu.  Kolme (3) lähiopiskelupäivää, orientoiva tehtävä.

Kieli: suomi
Täysihoito: 232 €/1hh tai 196 €/2hh. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Kustannusten lisätiedot: Hinnat eriteltynä: ohjelman sisältämät ateriat 69 €, majoitus (sis. aamu. ja iltapalan) 164 €/1hh tai 127 €/2hh.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Selja Koponen, selja.koponen@step.fi
Linkki kotisivulle: https://seurakunnille.step.fi/
Aineistoa: https://evl.fi/plus/seurakuntaelama/kasvatus/rippikoulu/suuri-ihme-rippikoulusuunnitelma/