Seurakunta maahanmuuttajan kotina

KEK/V Kasvatuksen erityiskoulutus, valinnainen moduuli KTE/V Kv. työn erityiskoulutus/kotimaa, valinnainen moduuli EK/M Muu erityiskoulutuksen valinnainen moduuli
​​Tämän erityiskoulutusmoduulin voit suorittaa kokonaan verkossa ja omaan tahtiisi annettujen raamien sisällä. Yhteinen aloitus on 11.1.2024 klo 12.30-16 Teamsissa. Sovitaan yhteinen lopetuspäivä joulukuun alkuun 2024. Moduuli toteutuu viimeistä kertaa tämän sisältöisenä.

Koulutustyyppi: Kirkon erityiskoulutus, Verkkototeutus
Tehtäväalue: Kansainvälisyys, monikulttuurisuus ja lähetys
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Hallinnon ja talouden työntekijät, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit), Lastenohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Nuorisotyönohjaajat, Papit
Aika ja paikka: 11.1.-23.12.2024, verkkototeutus
Ilmoittautuminen viimeistään: 30.10.2023
Ilmoittautumisen lisätiedot: arja.kunnala@evl.fi
Osaamistavoitteet: ​​Osallistuja

• ymmärtää maahanmuuton eri muotoja ja prosesseja sekä kriisivaiheita
  • osaa kehittää monikulttuurisen työn erityisosaamista ja moniammatillista yhteistyötä
  • toimii kulttuuriseen moninaisuuden edistämiseksi seurakunnassa

Lisätietoja: ​​Keskeiset sisällöt

• Maahanmuuttajien kokemukset ja elämänvaiheet ja niissä tarvittava psykososiaalinen tuki
  • Seurakunnan rooli ja tehtävä suhteessa uuteen väestöön
  • Maahanmuuttajatyön erityisosaaminen, työn menetelmät ja resurssit
  • Työssä jaksaminen, työn rasitustekijät, sijaistraumatisoituminen

Koulutus sisältää valmiiksi tallennettuja videoita ja erilaisia tehtäviä, jotka on aikataulutettu. Yhteisen aloituksen ja lopetuksen lisäksi on mahdollista sopia, myös kehittämistehtävään liittyviä tapaamisia.Koulutus on Kansainvälisen työn erityiskoulutusten, kotimaan henkilöstö ja lähetystyöntekijät (KTE ja KTEL) valinnainen moduuli. Moduulin voi myös erikseen sopien valita valinnaiseksi moduuliksi Diakonian erityiskoulutukseen (DEK). Tähän moduuliin voi osallistua yksittäisenä koulutuksena, vaikka ei suorittaisi erityiskoulutusta kokonaisuutena. Lisätietoja moduulien valinnasta ja kirkon erityiskoulutuksista evl.fi/erityiskoulutukset.

Osallistumismaksu: 80 euroa
Täysihoito: Ei tarvetta
Muut kustannukset: Ei ole
Kustannusten lisätiedot: Tarvitaan toimiva tietokone ja nettiyhteys sekä mikrofoni ja kuulokkeet