Sisälle Sanaan

​Sisälle Sanaan on kahdeksasta viikonlopusta koostuva opintokokonaisuus, jonka aikana etsimme Raamatun kokonaiskuvaa sekä pohdimme yhdessä, miten ymmärtää vaikeita ja irrallisiksi jääneitä raamatunkohtia. Ymmärrät jokaisen yksittäisen raamatunkirjan pääsanoman ja erityisluonteen sekä löydät tutuistakin raamatunkohdista uusia oivalluksia. Pääset keskustelemaan löydöistäsi toisten opiskelijoiden kanssa. Jokaisesta viikonlopusta jaetaan kattavat oppimateriaalit, joiden avulla voit jatkaa itsenäisesti opiskelua kotona ja edetä vielä syvemmälle. Sisälle Sanaan -kurssi tukee sinua lukemaan Raamatun läpi vuodessa.

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Raamatun tulkinta ja käyttö
Kohderyhmä: Opiskelijat, Nuorisotyönohjaajat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Diakonit ja diakonissat, Lastenohjaajat
Aika ja paikka: Evankeliumit 19.-21.1. Apostolien teot 9.-11.2. Paavalin kirjeet 1.-3.3. Katoliset kirjeet ja Heprealaiskirje 12.-14.4. Johanneksen ilmestys 3.-5.5. Toora 6.-8.9. Profeetat 4.-6.10. Kirjoitukset 15.-17.11. Suomen Raamattuopistossa Kauniaisissa
Ilmoittautuminen viimeistään: 1.11.2024
Osaamistavoitteet: ​​Osallistuja

• tuntee Raamatun kirjojen pääsanoman ja niiden suhteen Raamatun kokonaissisältöön
  • osaa tulkita raamatuntekstiä sen alkuperäisestä kontekstista käsin
  • ymmärtää Raamatun kirjojen tulkintahistoriaa
  • osaa soveltaa Raamatun kirjoja kristityn elämään
  • osaa hyödyntää oppimaansa työssään mm. pitämissään opetuksissa ja hartauksissa.
Lisätietoja: ​Opintojen sisältö

• Perusoppimäärä: viikonloput erikseen 0,7 op per viikonloppu tai kaikki viikonloput yhteensä 6 op
  • Reilut alennukset kurssikirjoista
  • Todistus raamattutiedon monimuotokoulutuksen suorittamisesta
  • Täydennyskoulutusta seurakunnan työntekijälle
  • Mahdollisuus käydä koko sarja tai valita itselle sopivat viikonloput

Vuoden 2024 viikonloput:

Evankeliumit 19.-21.1.
Apostolien teot 9.-11.2.
Paavalin kirjeet 1.-3.3.
Katoliset kirjeet ja Heprealaiskirje 12.-14.4.
Johanneksen ilmestys 3.-5.5.
Toora 6.-8.9.
Profeetat 4.-6.10.
Kirjoitukset 15.-17.11.

Osallistumismaksu: 46,00 € / viikonloppu
Täysihoito: Täysihoito majoituksesta riippuen 89,00-170,00 € / viikonloppu
Muut kustannukset: Ateriapaketti 40,00 € /viikonloppu (ei sisällä aamiaista ja iltapalaa). Ruoka- ja kahvilippuja myydään erikseen muualla majoittuville ja päiväkävijöille.
Tiedustelut kustannuksista: Suomen Raamattuopiston vastaanotto, info@sro.fi, p. 09 512 3910
Tiedustelut sisältö: Veli-Matti Kujala, veli-matti.kujala@sro.fi, p. 09 5123 9119
Linkki kotisivulle: https://raamattuopisto.fi/
Aineistoa: https://raamattuopisto.fi/sisalle-sanaan/