Striimauksen perusteita ja striimaus sujuvaksi

​Striimaus sujuvaksi sukeltaa käytännön läheisesti suoralähetysten maailmaan seurakunnan ja kaikuisten kirkkotilojen erityistarpeiden näkökulmasta.

Koulutustyyppi: Kirkon ajankohtaiskoulutus, Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Verkko-osaaminen, vuorovaikutus ja viestintä
Kohderyhmä: Viestintätehtävissä toimivat, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit), Nuorisotyönohjaajat, Lähetyksen ja kv. työn ohjaajat, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Papit
Aika ja paikka: 29.-30.10.2024
Ilmoittautuminen viimeistään: 30.9.2024
Ilmoittautumisen lisätiedot: Ryhmän maksimikoko on 25 henkilöä.
Osaamistavoitteet: Osallistuja osaa tehdä suoralähetyksiä seurakunnan tarpeisiin. Osallistuja osaa käyttää ja soveltaa ammattimaisesti äänen ominaisuuksia sekä visuaalisia elementtejä suoralähetyksissä.

Lisätietoja: Kahden päivän aikana käsitellään suoralähetyksissä tarvittavia tietoja ja taitoja, tutustutaan kuvakerronnan perusteisiin ja hyvän äänenlaadun saloihin sekä toteutetaan testistriimilähetys alusta loppuun saakka. Jokainen osallistuja tekee suoralähetyksen ja osaa ennakoida ongelmatilanteet ja selvitä niistä.

Aiheina ovat suoralähetyslaitteiston minimivaatimukset, yhteensopivuudet ja kustannusarviot; puheen ja eri akustisten instrumenttien mikitys lähetyksiin; äänen ominaisuudet, äänenlaatu sekä äänen toisto ja tarkkailu; kuvakulmat ja kuvakerronnan perusteet elävässä kuvassa sekä lähetyksen elävöittäminen graafisin elementein. Työskentely sisältää lyhyitä tieto-osioita sekä pari- ja pienryhmätyöskentelyä harjoitteluineen. Ota mukaan koulutukseen kannettava tietokone, jossa on powerpoint-sovellus tai vastaava.
Kouluttajina toimivat nuorisotyönohjaaja Toni Launonen, musiikinopettaja Ari Kauppinen JKO:lta ja Elias Mäenpää Virtuaalikirkosta.

Osallistumismaksu: 250 € sisältäen kahvit ja ateriat
Täysihoito: Majoitushinta on 2hh 40€/hlö/yö ja 1hh 60€/hlö/yö. Aamiainen erillishintaan saatavuuden mukaan. Muutosoikeus pidätetään.
Tiedustelut kustannuksista: Katriina Holma, toimisto@jko.fi, 014 334 8000
Tiedustelut sisältö: Tiina Mennala, tiina.mennala@jko.fi, 044 752 2776