Suntioiden koulutuspäivät

(0,50 op)

Kirkonpalvelutyötä tekevät kohtaavat työssään päivittäin ihmisiä, jotka ovat hyvinkin erilaisissa ja haastavissa elämäntilanteissa. Koulutuksessa perehdymme inhimilliseen kohtaamiseen asiakastyössä. Pohdimme myös työssäjaksamisen ja työnhallinnan haasteita sekä voimavaroja. Lisäksi tutustumme ajankohtaisiin hautausmaiden hoidon asioihin ja uusiin kukkakoristeluideoihin.

Koulutustyyppi: Vapaan sivistystyön koulutustarjonta
Tehtäväalue: Kirkonpalvelustyö
Kohderyhmä: Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit)
Aika ja paikka: 11.-12.9.2024 Ylivieska
Ilmoittautuminen viimeistään: 29.8.2024
Ilmoittautumisen lisätiedot: Koulutuspäivät toteutetaan, kun osallistujia on riittävä määrä. Ilmoitamme sähköpostitse koulutuksen toteutumisesta/peruuntumisesta.
Osaamistavoitteet: Osallistuja

• tunnistaa hautausmaiden kasvillisuusalueiden hoidon tarpeita
  • tuntee kalusteiden ja kulkuväylien ylläpidon käytännön toimenpiteitä
  • osaa ideoida leikkokukkien ja kukkakoristeiden uusia toteutusmahdollisuuksia
  • ymmärtää tunnetaitojen tärkeyden asiakastyössä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön

Lisätietoja: Koulutus tapahtuu lähiopiskeluna Raudaskylän Kristillisellä Opistolla.Johanna Lilja, puutarhuri, puutarhaterapeutti, floristimestari.
Leikkokukat ja kimppujen kokoaminen, kukka- ja koristeluideat suntion työssä.
Sari Hirsikorpi, ylipuutarhuri, Oulun seurakuntayhtymä.
Hautausmaiden kasvillisuusalueiden hoito sekä kalusteiden ja kulkuväylien ylläpitäminen.
Veera Mäenpää, tunnetaito-ohjaaja, sosionomi AMK .
Näkökulmia inhimilliseen kohtaamiseen ja työssä jaksamiseen.

Eija Nivala, TM, kirkkoherra, Ylivieskan seurakunta.Surevan ja kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen.

Osallistumismaksu: Koulutuksen hinta 190 €. Ruokailut ja majoitus erikseen.
Täysihoito: Majoitus: Korho 2 hh/hlö/yö 42 € tai 1 hh/hlö/yö 73 €. Ruokailut: lounas 7,50 €, kahvi ja pulla 3,20 €, pelkkä kahvi/tee 1,70 €, päivällinen 7,50 €, aamupala 5,50 €, iltapalapaketti 5,50 €.
Tiedustelut kustannuksista: Koulutussuunnittelija Heidi Vuolteenaho, heidi.vuolteenaho@rko.fi , 044 742 7620
Tiedustelut sisältö: Lehtori Tapani Raappana, tapani.raappana@rko.fi , 050 3602 223
Linkki kotisivulle: https://www.rko.fi/
Aineistoa: https://www.rko.fi/suntioiden-koulutuspaivat/