Suntiot ja vahtimestarit seurakuntien arvoesineiden hoitajina

Millä tavoin seurakuntien arvoesineistä huolehtiminen kuuluu sinun työhösi? Mitä kokoelmanhoitajan tehtävät edellyttävät sinulta? Miten tunnistat ja ehkäiset kulttuurihistoriallisiin esineisiin kohdistuvia riskejä? Kuinka menetellä ongelmatilanteissa ja keihin tulee ottaa yhteyttä konservointitarpeen ilmettyä?

Koulutustyyppi: Vapaan sivistystyön koulutustarjonta, Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Kirkonpalvelustyö
Kohderyhmä: Kiinteistötoimen työntekijät, Kirkonpalvelustyö (suntiot ja vahtimestarit)
Aika ja paikka: 3.-4.9.2024 Original Sokos Hotel Ilves, Hatanpään valtatie 1, 33100 Tampere
Ilmoittautuminen viimeistään: 2.8.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja

• ymmärtää roolinsa taideteosten ja arvoesineiden valvojana ja niiden kunnon seuraajana
  • tuntee kulttuuriperinnön hoitoon vaikuttavat tekijät ja ennaltaehkäisevän konservoinnin periaatteet
  • tietää miten menetellä tai minkä materiaaliryhmän konservaattoriin ottaa yhteyttä konservointitarpeen ilmettyä.
Lisätietoja: ​Koulutuksessa perehdytään, kuinka huolehditaan arvoesineistöstä ja annetaan käytännön neuvoja, miten oikeilla toimintatavoilla voidaan ennalta ehkäistä vaurioiden syntymistä. Kouluttajana on alan asiantuntijoita.
Osallistumismaksu: Kirkkopalvelujen jäsenseurakuntien ja -järjestöjen työntekijät 330 €, muut 390 €.
Täysihoito: Osallistumismaksu sisältää ohjelman mukaiset ruokailut. Majoituksesta osallistuja vastaa itse.
Kustannusten lisätiedot: Original Sokos Hotelli Ilveksestä on varattu huonekiintiö. Varaukset: +358 300 870 000 / yksittäiset huonevaraukset, sokos.hotels@sok.fi Mainitse kiintiötunnus ”BSTEP092024” varausta tehdessäsi. Huoneet varattavissa 6.8.2024 klo 18:00 asti.
Tiedustelut kustannuksista: koulutukset@step.fi
Tiedustelut sisältö: Margit Peltovirta, margit.peltovirta@step.fi, p. 0400874514
Linkki kotisivulle: https://step.fi/
Toteuttaja: STEP-opintokeskus