Sururyhmän ohjaajakoulutus

Sururyhmän ohjaajakoulutus on suunnattu kirkon työntekijöille, jotka kohtaavat kuolemaa ja surevia työssään. Koulutuksen tavoitteena on valmentaa osallistujia sururyhmän ohjaajan tehtävään tukemaan surevia ja tarjota välineitä arjen työhön. ​

Koulutustyyppi: Kirkon täydentävä koulutus
Tehtäväalue: Diakonia ja yhteiskunta, Sielunhoito
Kohderyhmä: Diakonit ja diakonissat, Papit, Varhaiskasvatuksen ohjaajat, Perheneuvojat, Nuorisotyönohjaajat, Lastenohjaajat
Aika ja paikka: 5.-6.2. ja 9.-10.9.2024 Linnasmäen opisto, entinen Turun kristillinen opisto
Ilmoittautuminen viimeistään: 23.1.2024
Osaamistavoitteet: ​Osallistuja tunnistaa surun erilaiset prosessit. Osallistuja osaa soveltaa auttavan kohtaamisen muotoja sururyhmän ohjaamisessa. Osallistuja tunnistaa ryhmädynamiikkaa. Osallistuja osaa kohdata ja käsitellä omia suruun liittyviä tunteitaan.
Lisätietoja:
​​Koulutus koostuu kahdesta kaksipäiväisestä lähiopetuspäivästä. Koulutukseen sisältyy ennakkotehtävänä yhden kirjan lukeminen sekä pieniä pohdintatehtäviä koulutuspäivien välissä. Koulutukseen sisältyy mm. hoivamuusikoiden ohjaama tuokio sekä taideterapeuttinen työskentely. Lisäksi kuullaan asiantuntijoiden ja kokemusasiantuntijoiden puheenvuoroja.Kouluttajina mm. sairaalapappi Hanna Hella-Aro ja sielunhoidon pappi Päivi Vuorilehto.
Osallistumismaksu: 400€, sis. opetuksen sekä koulutuspäivien lounaat ja kahvit
Täysihoito: Yöpyminen 40€/yö/hlö/2hh tai 55€/yö/hlö/1hh. Oikeus muutoksiin pidätetään.
Tiedustelut kustannuksista: Anna Kaisa Siltanen, annakaisa.siltanen@tk-opisto.fi, 040 6240 814
Tiedustelut sisältö: Anna Kaisa Siltanen, annakaisa.siltanen@tk-opisto.fi, 040 6240 814
Toteuttaja: Turun kristillinen opisto